شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر خود به ایلام با حجت الاسلام و المسلمین لطفی نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام دیدار کرد در این دیدار دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام، مهندس شادمهر کاظم‌زاده، منتخب مردم در مجلش شورای اسلامی، دکتر غلامرضا غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسؤلان استان حضور داشتند.

وزیر علوم: دانشگاه ایلام باید از موقعیت خود برای جذب دانشجوی خارجی استفاده کند

دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدارتظهار داشت: دانشگاه ایلام به خاطر موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور عراق، از فرصت خوبی  برای جذب و تربیت دانشجو عراقی برخوردار است.

دکتر محمد فرهادی  در آغاز این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در استان ایلام و آغاز سال تحصیلی دانشگاهها، اظهار داشت: دانشگاه ایلام دانشگاه انقلاب است و پس از پیروی انقلاب اسلامی این دانشگاه به‌صورت جدی فعالیت خود را در عرصه علمی آغاز کرده و امروز به جایگاه قابل قبولی رسیده است

وزیر علوم گفت: همت همه ما بر این است که امکانات زیرساختی آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام را تقویت کنیم تا توسعه این دانشگاه شتاب بگیرد .

دکتر فرهادی تجهیز ازمایشگاههای علمی ،حمایت از دانشجویان  مستعد استان، افزایش اعطای تسهیلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان از اهداف سفر به استان ایلام  برشمرد و با بیان اینکه حدود 6 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: این دانشگاه در چارچوب برنامه جدید علمی، زیربنایی، توسعه‌ای  و بر اساس نیاز، حرکت و سعی در تربیت دانشجوی کار آفرین برای مملکت دارد.

دکتر فرهادی با تأکید بر اینکه استعدادهای خوبی در استان ایلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی، اجتماعی،اقتصادی و علمی به‌صورت جدی در این دانشگاه موردتوجه است که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب به این دانشگاه، مشکلات آن رفع و زیرساخت‌ها آن توسعه یابند.

وزیر علوم  با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: تلاش در سنگر علم امروز دست‌کمی از تلاش دیروز در سنگر دفاع مقدس و پشت خاک‌ریزها ندارد و ایلام به خاطر موقعیت جغرافیایی همسایگی با کشور عراق دارد می‌تواند از این فرصت برای جذب و تربیت دانشجوی عراقی استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام : دانشگاهیان کلید خودکفایی علمی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با وزیر علوم گفت: خودکفایی علمی به عنوان یکی از مولفه های استقلال کشور به دست توانمند دانشجویان و دانشگاهیان محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در این دیدار بیان داشت: ایلام قدمگاه میلیون ها زائر اربعین حسینی و همسایه یک کشور مسلمان است و روابط حسنه ای در سطوح مختلف با کشور عراق دارد بنابراین اگر دانشگاه ایلام را ارتقا دهیم زمینه برای پذیرش دانشجویان عراقی نیز در این استان فراهم می شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان عراقی خواستار ارتباط علمی با ایلام هستند تجهیز دانشگاه ایلام زمینه برقراری ارتباط علمی با کشور عراق را  فراهم می کند ضمن اینکه در حوزه علمیه هم برنامه هایی برای ارتباط با حوزه های عراق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه های بزرگ کشور قرار دارد و اگر زمینه رشد و تعالی این دانشگاه فراهم شود می تواند در صحنه های ملی و بین المللی حضوری درخشان داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به شعار سال گفت: یکی از مخاطبان اصلی این شعار جامعه دانشگاهی است که برای تحقق آن باید گام های محکم و عملی بر دارند

وی با بیان اینکه دشمن امید خود را بر تحریم و فشار اقتصادی گذاشته است، افزود: با وجود ملت هوشیار ایران، دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد ضمن اینکه این چالش باید به دست با کفایت دانشجویان وجامعه علمی کشور حل شود

حجت الاسلام لطفی افزود: دانش هسته ای مرهون تلاش های دانشگاهیان است دانشی که در انحصار ابر قدرت ها بود ولی با این پیروزی بزرگ در عرصه های علمی هم اکنون ایران نیز دارای دانش صلح آمیز اتمی است.

 

 

 

ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري با نماينده ولي‌فقيه در استان ايلام و امام جمعه ايلام ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري با نماينده ولي‌فقيه در استان ايلام و امام جمعه ايلام ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري با نماينده ولي‌فقيه در استان ايلام و امام جمعه ايلام