شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست شورای مدیران امور اداری و پشتیبانی منطقه 5 و دبیران مناطق ده گانه کشوری در دانشگاه

 به گزارش خبرنگار روابط عمومی،نشست شورای مدیران امور اداری و پشتیبانی منطقه 5 و دبیران مناطق ده گانه کشوری با حضور دکتر ملابهرامی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه ایلام، دکتر شیخی، مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، مهندس خورانی حیدری، مدیر امور اداری و پشتیبانی و دبیر شورای امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 5 کشور به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه ایلام، برگزار شد.

دکتر ملابهرامی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه  ضمن خیر مقدم به میهمانان و همچنین دکتر شیخی در سخنانی اظهار داشت: امید است در این نشست در راستای اهداف دانشگاه‌ها تصمیمات  مطلوبی اتخاذ شود و از ظرفیت ایجاد شده در این نشست حداکثر استفاده را برد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه ایلام با اشاره به تورم نیروی انسانی غیر ماهر در دانشگاه‌ها گفت: در این خصوص دانشگاه‌های منطقه 5 شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند که هزینه‌های سنگینی بر بودجه تحمیل کرده و رسالت اصلی دانشگاه‌ها را پژوهش و شناسایی مشکلات  منطقه و کشور و  همچنین تربیت نیروهای ماهر دانست که باید در کنار آن به رفاهیات و تبدیل وضعیت‌ها نیز توجه داشت.

دکتر شیخی، مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم دراین نشست  به موضوع ساماندهی نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت کارکنان قبول شده در آزمون ادواری  و ضرورت تبدیل کد شناسه 8رقمی به 11 رقمی اشاره و گفت: وزارت علوم در حال رایزنی برای جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد در دانشگاه ها است.

شیخی افزود: آزمون استخدامی  به زودی برای جذب غیر هیأت علمی و کادر دانشگاهها در سراسر کشور واز طریق آزمون و بر اساس کد استخدامی که دولت اعلام میکند برگزارخواهد شد.

وی گفت:  در این آزمون همه معیارهای لازم برای انتخاب درست افراد اجرایی، و کسانی که امتیازات لازم را در آزمون کسب کنند جذب دانشگاهها شده و کد پرسنلی خواهند گرفت.

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تصریح کرد: دولت قرار است قراردادی های سال 78 و ماقبل را که مشمول رای 555 دیوان عدالت اداری بوده و همچنین کسانی که آزمون ادواری را گذرانده اند بر اساس آزمون تبدیل وضعیت کند.

البته قرار است بر اساس آزمون کتبی که زمانش اعلام خواهد شد وی اضافه کرد: با رایزنی های لازم رؤسای دانشگاهها می توانند به جذب سه برابر ظرفیت برای کسانی که امروزه در دانشگاهها مشغول فعالیت هستند اقدام کنند.

شیخی به تلاش وزارت علوم در راستای ساماندهی نیروهای دانشگاهی اشاره و بیان کرد: وزارت علوم و دولت که اعتبارات مستخدمین را تامین خواهد کرد قصد ساماندهی جذب نیروهای متخصص و متعهد برای دانشگاه‌های سراسر کشور دارند که امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد

آقای جهانخش خورانی حیدری،  مدیراموراداری دانشگاه ایلام ودبیرمنطقه5باابرازخرسندی از میزبانی عزیزان وخیرمقدم به مدیر ومعاون محترم اموراداری وزارت علوم ومدیران اموراداری دانشگاه های منطقه 5اظهارداشت:  مدیریت اموراداری یکی ازبخش های مهم واساسی دردانشگاه می باشد بطوریکه تمام بخش‌های دانشگاه با این مدیریت درارتباط هستند. بخش اداری مراحل کاری هرکارمندی از زمان استخدام تا بازنشستگی   شامل می‌شود که باتوجه به حجم کارهای بسیارزیاد درمقایسه باسایرواحدها وانتظارات همکاران وجلب رضایت مراجعه کنندگان همیشه  دشواری های خاص خود را دارد. وبه همین دلیل مدیران اداری به تنهایی قادربه تفکرواندیشیدن به کارهای جدید راندارند.

مدیراموراداری دانشگاه ایلام افزود: تبادل نظر،بیان مشکلات وایجاد راهکارهای کاربردی جهت ارتقاءوتسریع درامور،نیازبه برگزری نشست های تخصصی مدیران اداری دارد.که دراین راستاشکل گیری مناطق دهگانه مدیران اداری دروزارت علوم بهترین فرصت برای هم اندیشی وارائه ابتکارت نوین درحوزه اداری دانشگاه می باشد.که امیدوارم بتوانیم با حرکت مفیددرراستای اهداف موردنظروزارت، شاهد رشد وشکوفایی اموراداری دردانشگاه هاباشیم.

دبیرمنطقه5 حرکت به سمت الکترونیکی شدن امور،استفاده ازنرم افزارها،اتخاذتصمیمات واحددرخصوص دستورالعمل رفاهی آئین نامه ها وارائه راهکارعملی درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را ازجمله اقدامات اساسی درحوزه اداری برشمرد.

نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني منطقه 5 و دبيران مناطق ده گانه کشوري در دانشگاه