شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشگاه ایلام در صدد تکثر دیپلماسی علمی است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی،نشست صمیمی رئیس دانشگاه با دانشجویان خارجی برگزار شد.

 پروفسور محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، در جمع دانشجویان کرد عراقی دانشگاه ایلام، اظهار داشت:  در طول تاریخ ایران روابط میان کردهای این دوکشور همیشه ستودنی بوده است و اگر وقفه ای در این رابطه ایجاد شده است مسببان دیگری داشته است.

دکتر علی‌اکبری گفت: بهترین آدم ها برای تعامل میان فرهنگ ها،دانشگاهیان هستند، که می توانند به عنوان سفیر و دیپلمات مروج اخلاق، فرهنگ، سیاست، و علم و دانش یک کشور باشند.

وی با اعتقاد به ایجاد  دیپلماسی علمی در دانشگاه ایلام، بیان کرد: تحقق دیپلماسی علمی میان دو کشور پایه گذار دوستی مستمر و پایدار بوده و همه دیپلماسی های فرهنگی، اخلاقی، و سیاسی را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه ایلام، با اشاره به این موضوع که دنیای بدون مرزواقعیت جهان امروز است، گفت: در گذشته وجود دلایل خاص سیاسی و تفکرات حاکم بر رژیم عراق مانع شد که رابطه گرم و دوستانه ای بین ملت ایران و عراق شکل بگیرد، اما امروز ما دور یک میز جمع شده ایم و از مشترکاتمان سخن می گوییم.

 وی به تلاش دانشگاه ایلام، برای افزایش جذب دانشجویان عراقی اشاره کرد و یادآور شد: اگر در میهمان نوازی دانشگاه ایلام، کمبودها و کاستی هایی بوده است، صادقانه برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه ایلام، با اشاره  به ایجاد اقامت برای حضور میهمانان عراقی در دانشگاه ایلام، گفت: دانشگاه ایلام از همه ظرفیت خود برای رفاه حال شما استفاده خواهد کرد و تلاش می کنیم برنامه  هایی که با مشارکت و حضور شما در این مرکز آموزش عالی انجام می شود هم منفعت دو ملت، هم  دانشگاه و هم  دانشجویان را درپی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ایلام در صدد تکثر دیپلماسی علمی است، افزود: به شما توصیه می کنم که از زبان فارسی بیشتر استفاده کنید، نه بخاطر  اینکه زبان فارسی برتری دارد، نه؛ بلکه آدم های چند زبانه تعامل بهتری با دنیا دارند و موجب آشنایی با فرهنگ های متفاوت خواهد شد.

دکتر علی‌اکبری به تداوم دوره آموزش زبان فارسی تا تسلط کامل دانشجویان عراقی اشاره  و اضافه کرد: دانشگاه ایلام در نظر دارد با آموزش کامل زبان فارسی به دانشجویان عراقی از آنها به عنوان همکار و راهنما در برنامه ها و آموزش های گروه دوم استفاده نماید.

 وی  همکاری،همدلی، رفاقت را زمینه ساز تحقق کار درست مشترک دانست و تصریح کرد: ورود شما در وسط ترم و از آبان ماه امسال مشکلاتی را در روند تحصیل شما ایجاد کرده بود، که دانشگاه با رایزنی های که با وزارت علوم داشت، برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و عقب ماندن شما، تصمیم به ارائه آموزش فارسی در این مدت نمود.

 رئیس دانشگاه ایلام، با بیان اینکه ترم دوم به فشردگی ترم اول نیست، تأکید کرد: با همکاری نیروی انتظامی در صدد تعویض ویزای توریستی شما به تحصیلی هستیم، و تمام تلاش دانشگاه ایجاد محل اقامت مناسبی در داخل شهر برای شما است.

دکتر علی‌اکبری در پایان از دانشجویان عراقی خواست، ترم دوم را ترم سازگاری با دانشگاه قرار دهند و سعی کنند به عنوان سرمایه دانشگاه غریبی را کنار گذاشته و در برنامه ها شرکت کنند و خود را جزء خانواده دانشگاه ایلام بدانند.

در پایان این دیدار دانشجویان عراقی با ابراز رضایت مندی از ایجاد فضای دل نشین کسب علم و دانش و انتقال تجربیات اساتید دانشگاه به دانشجویان میهمان عراقی، از مهربانی، صمیمیت، و تلاش خستگی ناپذیر ریاست دانشگاه، کارکنان و مردم خوب ایلام، قدردانی کردند.

متن قدردانی دانشجویان عراقی از رئیس دانشگاه ایلام، به شرح زیر است:

رئیس محترم دانشگاه ایلام

با سلام بی پایان

دلسوزی، تلاش و کوشش حضرت عالی در تعلیم و تربیت و انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند در کنار برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با دانشجویان و ایجاد فضائی دلنشین برای کسب علم و دانش و درک شرایط عمومی دانشجویان و ما( دانشجویان خارجی) حقیقتا قابل ستایش است.

ما بر خود وظیفه می دانیم در کسوت شاگردی از زحمات و خدمات ارزشمند شما استاد گرانقدر و اساتید محترم دانشگاه تقدیر و تشکر بنماییم.

از خداوند متعال برایتان موفقیت و همواره یاددادن را مسئلت داریم.

دانشجویان اقلیم کوردستان عراق در ایلام

دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است دانشگاه ايلام در صدد تکثر ديپلماسي علمي است