شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مسئولان مانع کم رنگ شدن اعتماد و همراهی مردم با انقلاب شوند/لزوم تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام

به گزارش روابط عمومی و بنقل از ایلام رصد،  حجت الاسلام "سید محمد باقر هاشمی" معاون فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، در گفتگو تفصیلی  با خبرنگار این پایگاه خبری، به تبیین دستاوردهای انقلاب و انتظارات کنونی مردم از مسئولان، پرداخت و گفت: به گفته امام خمینی(ره)  تجلی ارزش ها، آموزه های قرآنی،  سنت و سیره نبوی، آرزوهای علوی و آنچه که ما در مباحث انتظار مهدوی مطرح است در دهه فجر تجلی پیدا کرد.

 

بزرگترین دستاورد دهه فجر تحقق نظام اسلامی منطبق با چارچوب و آموزه های قرآنی است

 

وی با دسته بندی دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی،  افزود: در بخش دستاوردهای ملی در حوزه های گوناگون اعم از حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، حاکمیتی، دفاعی، و پیشرفت های علمی که موجب اقتدار نظام و همدلی و همگامی و همیاری مردم شده است مشخص است.

حجت الاسلام هاشمی به دستاوردهای نظام در بخش بین المللی اشاره و اظهار کرد:  مهم ترین دستاورد نظام وانقلاب اسلامی شکسته شدن قدرت پوشالی بلوک شرق و غرب بود که امروزه به عنوان ابر قدرت از آنها یاد می شد.

معاون فرهنگی نهاد مفام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با بیان اینکه تحقق شعار نه شرقی و نه غربی، این پیام را به دنیا منتقل کرد که می شود مجموعه ای با اراده،با هدف و با برنامه در مقابل همه زیاده خواهی ها و خوی استکباری مستکبران ایجاد کرد و نتیجه پیروزی را هم چشید.

وی گفت:  امام توانست با انقلاب ایران  یک زلزله سیاسی،اجتماعی،فرهنگی را در دنیا بیافریند که تمام پایه های قدرت های مستکبر و مستبد وزیاده خواهان عالم در مقابل مستضعفان و محرومان جهان متزلزل شده و آن خوی اسکتباری و  استیلای تمام خواه آنان را فرو بریزد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب برای مردم دنیا، بیان کرد:  روح اعتماد به نفس، مبارزه طلبی،  آزادی خواهی،  حقیقت خواهی را، امام با این نهضت در دنیا دمید و همه مستضعفین ومحرومین عالم احساس کردند که می شود در مقابل قدرت ها روی پای خود ایستاد و قدرت شیطانی آنان را در هم شکست

معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه ایلام، با اشاره به دستاوردهایی که انقلاب در بعد داخلی داشته است، خاطرنشان کرد:   امام با حرکتی که انجام داد،تحولی عظیم را در ملت به وجود آورد، و آنان را  یک ملت شهادت طلب، جهاد گر، دارای بینش سیاسی، یک ملت بصیر، بار آورد که هر چه در توان دارند برای حفظ ارزش های نظام هزینه می کنند.

وی اضافه کرد: ملتی که تا دیروز اگر در داخل از کوچکترین مسئولی یا حتی به تعبیر امام پاسبانی،هراس به خرج میداد که حق خودش را بیان بکند و آن حق را به دست بگیرد، به جایی رسید که در سایه دمیدن روح اعتماد به نفس و در سایه رهبری حضرت امام در مقابل همه قدرت ها ایستاد، نه تنها استبداد داخلی که استعمار جهانی را نیز به زانو در آورد.

 

کشور در حوزه علمی به جایی رسیده است، که دنیا را متحیر خود ساخته است

 

حجت الاسلام هاشمی به پیشرفت های علمی کشور در سایه انقلاب اشاره کرد و افزود:  با وجود همه محدودیت ها و تحریم های سخت، کشور در حوزه علمی به جایی رسیده است، که دنیا را متحیر خود ساخته است، و این موفقیت هاجز با روحیه جهادی، شهادت طلبی، ایثارگری و روحیه پژوهش و تحقیق هیچ گاه به ثمر نمی نشست.

این مسئول دانشگاهی با اشاره به رشد کشور در حوزه فرهنگ،  اظهار داشت:  مردم بر اساس آموزه های قرانی، دینی، مذهبی، اخلاقی و معنویت توانستند بار مبارزه با استکبار را با همه شیطنت های بین المللی و داخلی را به دوش بکشند و در این 38 سال و اندی توانسته اند از همه عرصه ها  پیروز بیرون بیایند.

 

دستاورد هادر سایه رهبری های امام و رهبری و حضور و هوشیاری مردم به دست آمده است

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، با بیان اینکه  همه دستاورد هادر سایه رهبری های پیامبرگونه  امام و رهبری و حضور و هوشیاری و بیداری مردم و تمسک و توسل به آموزه های قرانی و مکتب اسلام بوده است، یادآور شد:  ما اگر در آینده می خواهیم هم حضور مردم را با نشاط و با امید داشته باشیم وهم وحدت و همدلی را تجربه کنیم،باید آنچه که به اصل این وحدت و همدلی خدشه وارد میکند آسیب شناسی کرده و در رفع آنان بکوشیم.

 

دشمن در صدد تضعیف مؤلفه های قدرت انقلاب اسلامی است

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد:  مؤلفه های قدرت نظام اسلامی،مردم و رهبری و مکتب اسلام است و خدمت جهادگونه به مردم، رفع مشکل و معیشت آنان امروز دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است، که باید فارغ از دعواهای سیاسی و جریانی، کم کاری ها، رانت خواری ها و سوء استفاده از جایگاه ها در جامعه از بین بروند که همانا وجود این مؤلفه ها به قدرت نظام ضربه خواهد زد.

معاون فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، تصریح کرد: اگر ما نتوانیم خواسته های بحق مردم را در چارچوب نظام اسلامی آنگونه که اهداف نظام ایجاب میکند پاسخگو باشیم،ومشکلات  اشتغال، ازدواج، مسکن و رفاهیات مردم را رفع نکنیم،  قطعا دشمن از این مسئله استفاده خواهد کرد و درصدد انحراف مردم از انقلاب برخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مسئولین باید خود را خادم به معنای واقعی کلمه بینند، تأکید کرد:  اگر ساده زیستی،  روحیه ایثار و گذشت و فداکاری در زندگی مسئولین ما کمرنگ شود و یا از بین برود،  مردم را نسبت به ادامه راه و ادامه اعتماد ی که به مسئولان و ارکان نظام دارند،دچار تردید خواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این موضوع که با وجود همه مشکلات و معضلاتی که وجود دارد، همواره حضور آگاهانه و به هنگام و هوشیارانه مردم باعث رفع تمام توطئه های دشمنان شده است، گفت: در همین شرایط هم که بعضی از گله مندی ها  از بعضی از مسئولین و بعضی از رفتارها در جامعه وجود دارد،ولی بااین حال جوانان ما حاضرند با اسرار در سنگر سوریه و در جای جای دنیا حضور پیدا کنند و ار ارزش ها و مکتب اسلام از نماد های دین دفاع کنند.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، ادامه داد: ما امیدواریم که در سایه تدبیرو عملکرد، و سیاست گذاری درست مسئولان،  آنچه که نظام اسلامی اقتضا می کند برای مردم به شکل کامل، محقق کرده تا بتوانیم برای همیشه انقلاب راحفظ کنیم.

حجت الاسلام هاشمی اعلام کرد:  مردم همواره پای نظام ایستاده اند و باتمام وجود از نظام و ولایت و از همه آنچه که اصول نظام اسلامی شناخته شده است دفاع می کنند، متتهی همه مسئولین وظیفه دارند که قدر دان عملی از حضور، ایستادگی، ایثار و گذشت مردم باشند و سعی کنند که در همه عرصه ها با تمام وجود کار کرده و بتوانند نظام اسلامی و مردم را به آن جایگاهی که تراز نظام اسلامی اقتضا می کند، برسند.

 

مسئولان مانع کم رنگ شدن اعتماد و همراهي مردم با انقلاب شوند/لزوم تقويت مؤلفه‌هاي قدرت نظام