شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آغازهفته درختکاری با نهال‌کاری در 3500 متر از اراضی دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، هفته درختکاری در استان  با کاشت نهال در3500 متر از اراضی دانشگاه ایلام با حضور مقامات محلی، علاقمندان به محیط زیست، اعضاء هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان آغاز شد.

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: در شناسایی چالش‌های دانشگاه به این نتیجه رسیدیم که فضای دانشگاه بیابانی است و باید این شرایط تغییر می‌کرد، بنابراین، این امر در اولویت کار قرار گرفت تا شرایط تغییر یابد.

وی با بیان اینکه در اولین اقدام کمیته‌ی فضای سبز دانشگاه با حضور متخصصان و سرآمدان مرتبط در دانشگاه تشکیل شد و اقدامات دیگری شامل سیستم تصفیه فاضلاب و مبلمان شهری در دانشگاه شکل گرفت تا به سمت دانشگاه سبز پیش برویم.

رئیس دانشگاه  گفت: برنامه ما برای نهالکاری در دانشگاه ایلام حدود 7000 متر است که در بخش اول  آن ،باغ زیتون  که شامل 3500 متر است نهالکاری می‌شود و 3500 متر باقی مانده ی آن برای سال آینده است.

دکتر علی‌اکبری گفت: نهالکاری  4.5 هکتار زمین اطراف کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی از شهرداری ایلام خواست نسبت به نهالکاری بلوار پژوهش اقدام کند.

در پایان مهندس محمدرضا مروارید، استاندار ایلام اظهار کرد: در سالهای اخیر در معرض خشکسالی قرار گرفته ایم، بنابراین  باید به بحث آبخیزداری توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت روان آب‌ها جهت تقویت سفره آب‌های زیرزمینی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی همچنین نقش دانشگاه در بحث منابع طبیعی را بسیار سازنده دانست و از دانشجویان و اساتید خواست در این زمینه تحقیقات خود را گسترش دهند.

در پایان مراسم نیز از برخی مسوولین استان و همچنین فعالان زیست‌محیطی تقدیر شد.وسپس مراسم درختکاری دربلوارجدید دانشگاه توسط مدیران،اساتیدودانشجویان صورت گرفت.

آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه آغازهفته درختکاري با نهال‌کاري در 3500 متر از اراضي دانشگاه