شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشگاه ایلام در نظر دارد با همکاری دانشگاه التقنی عراق برای اساتید برنامه های آموزشی اجرا نماید

 

دکتر علی اکبری در دیدار با دکتر ناظم" با بیان علاقه مندی دانشگاه ایلام  برای جذب دانشجو از استان های کشور همسایه، گفت:

دانشگاه ایلام در نظر دارد با همکاری دانشگاه اتقنی عراق برای اساتید برنامه های آموزشی اجرا نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول رایزنی برای جذب دانشجو از استان حله هستیم، اضافه کرد:  تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم از استان واسط هم نسبت به جذب دانشجو اقدام نمائیم.

دکترعلی اکبری به ضرورت مشارکت هردو دانشگاه در برگزاری همایش های مشترک بین المللی، تأکید کرد، و گفت

دانشگاه ایلام در نظر دارد همایشی را درخصوص زیست محیطی به صورت بین المللی اجرا کند و با توجه به همسایگی ما و وجود مشکلی که در بین هردو استان است انتظار می رود مسئولین محترم ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری از اعضاهیئت علمی برای حضور در کنفرانس باارائه سخنرانی و مقاله همکاری داشته باشند.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: به اندازه تنوع اقلیمی و مذهبی عراق می خواهیم جذب دانشجو داشته باشیم و مایل هستم ازهمه استان های عراق جذب دانشجوداشته باشیم .

وی به حضور وزیر علوم در برنامه  آغاز سال جدید در دانشگاه ایلام، اشاره کرد و گفت: وزیر علوم ، تحقیقات وفناوری برای رویدادمهم آغازسال تحصیلی ،دانشگاه ایلام رابرگزیدند که بیانگر مقبولیت دانشگاه ایلام در وزارت است.

دکتر علی اکبری از پیشنهاد طرف عراقی در خصوص تأسیس  شاخه ای از دانشگاه ایلام در استان واسط تصریح کرد:  اگر متقاضی و دانشجو به اندازه باشد که هم از نظر فرهنگی و هم افتصادی برگزاری و تشکیل کلاس ها مقرون به صرفه باشد و تضمینی برای حضور دانشجویان در دوره های آموزشی زبان فارسی وجود داشته باشد حتما انجام خواهد گرفت.

دکتر مازن در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ایلام، گفت: این چهارمین  باراست که از ایلام دیدن می کنم و دربازدید از امکانات موجود در دانشگاه اعم از آزمایشگاه ها، کتابخانه  و دانشکده های آن متوجه شدم که دانشگاه وزینی است .

وی با بیان این که همکاری باشما و استفاده از این امکانات می تواند به نفع کشور ما باشد، افزود: با وزیر آموزش عالی  عراق برای کسب اعتبار و تأیید دانشگاه ایلام به عنوان یک دانشگاه معتبر تلاش کردیم ، و سعی کرده ایم تصویرخوبی از دانشگاه ایلام به وزارت آموزش عالی عراق منعکس کنیم.

دکتر مازن یکی از عوامل نزدیکی دانشگاه ایلام به دانشگاه واسط را همان تفاهم نامه امضا شده بین  دو دانشگاه عنوان نمودوخاطرنشان کرد : اگر دانشگاه ایلام،با توجه به ضرورت بازار کار، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان " مدیریت کیفیت" نماید مطمئنا از استقبال بسیاری خوبی برخوردار خواهد شد. دکتر مازن خواستار تقویت تفاهم نامه موجود از طریق اضافه نمودن بندهایی پس از بررسی کارشناسان دو طرف شد.

وی با بیان این نکته که کلاس های آموزشی هم می تواند در ایران هم در عراق تشکیل شود و گواهی معتبری هم در این راستا صادر شود افزود: دانشگاه ایلام اگر بتواند موافقت وزارت علوم را برای برگزاری این کلاس ها بگیرد حتی می تواند غیر از عراق مشارکت دانشگاه های عرب غیر عراقی را هم پیش بینی کند.

وی با اشاره به درآمدزایی که این آموزش ها برای هردو دانشگاه به همراه دارد، گفت:  همکاری های علمی، و آموزش در رشته های تخصصی، و همچنین انتشار نشریه های مشترک با هیئت علمی مشترک نیز می تواند از برنامه های هر دو دانشگاه باشد..

دکتر مازن با اشاره به این موضوع که هم اکنون 550 دانشجوی عراقی در دانشگا ه های ایران در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: اگر تسهیلات و امکانات دانشگاه ایلام، متناسب باشد، با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به کشور عراق تمایل دانشجویان عراقی برای تحصیل در این مکان بیشتر خواهد شد.

وی به تمایل و وجود انگیزه در مردم استان واسط برای شرکت در دانشگاه اشاره و بیان کرد:  تأسیس شاخه ای از دانشگاه ایلام در در استان واسط عراق هم مشکل رفت و امد را حل خواهد کرد و هم کارمندان و کارکنان ادارات عراق نیز می توانند ثبت نام کرده و پذیرش شوند..

دکتر مازن با اعلام آمادگی استان واسط عراق برای برگزاری همایش های مشترک با دانشگاه ایلام، گفت: ضروری است که در برگزاری چنین همایش هایی کمیته های تخصصی تشکیل و محورها و موضوعات مورد نظر همایش با وجود کارشناسان و مسئولان هر دو دانشگاه تبین و بررسی شود.

دانشگاه ايلام در نظر دارد با همکاري دانشگاه التقني عراق براي اساتيد برنامه هاي آموزشي اجرا نمايد