شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دغدغه‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه برای توسعه استان با نماینده مجلس دهم مطرح شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، هیئت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه در نخستین دیدار با دکترجلال میرزایی، نماینده استان در مجلس دهم برخی  دغدغه‌های خود را برای توسعه استان با وی در میان گذاشتند.

دکترحسین مهدی‌زاده: اظهار نظر نماینده در مجلس باید پشتوانه داشته باشد و چه پشتوانه‌ای محکم‌تر از فکری است که از اتافق فکر استان و جامعه‌ی دانشگاهی استخراج شود

دکترحسین مهدی‌زاده،معاون پژوهشی دانشگاه با بیان اینکه اظهار نظر نماینده در مجلس باید پشتوانه داشته باشد و چه پشتوانه‌ای محکم‌تر از فکری است که از اتافق فکر استان و جامعه‌ی دانشگاهی استخراج شود خاطر نشان کرد: بالاترین نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها نسبت به جمعیت مربوط به استان ایلام است، بین 17 تا 18 هزاردانش‌آموخته‌ی بیکار در رشته‌هایICT داریم که نگران کننده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه توان کار کارشناسی در دستگاه‌های استان بسیار ضعیف است و حل این مشکل بسیاری از مشکلات بزرگ‌تر را حل خواهد کرد گفت:امروز آرمانگرایی و طرح‌های جامع در توسعه کمتر پاسخ می‌دهد و اگر بر روی چند طرح کوچک تمرکز کنیم توسعه استان و حل مشکلات آن تسریع خواهد شد. وی از رشد 105 درصدی اعتبارات پژوهشی دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک نمایندگان استان این اعتبارات در سال آینده بیشتر شود.

معاون پژوهشی دانشگاه ایلام گفت: در مسائل علمی همه‌ی مسئولیت‌ها متوجه وزارت علوم است اما در توزیع اعتبارات این وزارت‌خانه کمتر از نصف اعتبارات پژوهشی را دارد که امیدواریم نمایندگان مجلس دهم این میزان را به سمت 50 درصد ببرند.

دکتر مهدی‌زاده اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری تاکنون هیچ کمکی به ایلام نکرده است  که امیدواریم این مطالبه توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود و فراهم شدن شرایط برای جذب 30 نفر از فرزندان استان به عنوان عضو هیئت علمی، نقش‌آفرینی متخصصین دانشگاهی در میادین نفتی و گازی استان،پیگیری طرح‌های آب و خاک کوچک از دیگر خواسته‌هایی بود که معاون پژوهشی دانشگاه ایلام عنوان کرد.

دکتر محمود رستمی‌نیا: قانون حفاظت از خاک ، خاک می‌خورد

دکتر محمود رستمی‌نیا، مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ایلام  نیز با بیان اینکه نباید به هر قیمتی دنبال احداث کارخانه بود،بیان داشت: برخی کارخانه‌های استان درست جانمایی نشده‌اند و هر کار و درخواستی از مرکز باید داری پشتوانه کارشناسی باشد

عضو هیأت علمی دانشگاه نسبت به بحران خاک در استان هشدار داد و گفت: قانون حفاظت از خاک ، خاک می‌خورد و خاک در حال نابود شدن است و کم‌نیستند پروژه‌های آب و خاکی که برای آنها میلیاردها هزینه شده اما یک ریال سود برای استان نداشته‌اند.

دکتر حاجی کریمی: متاسفانه در حال سازگاری پیدا کردن مزمن با ریزگردها هستیم

دکتر حاجی کریمی، - مدیریت امور پژوهشی دانشگاه با تاکید بر همفکری و همدلی نمایندگان استان گفت: همه باید با همکاری هم پتانسیل‌های آب و خاک را دریابیم . چرا باید پروژه‌های دشت عباس و دهلران توسط تهرانی‌ها اداره شوند؟ چرا در این زمینه از پتانسیل دانشگاه‌ها غفلت می‌شود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال سازگاری پیدا کردن مزمن با ریزگردها هستیم، گفت: این موضوع باید به وسیله نمایندگان به صورت جدی دنبال شود.

اختصاص هلی‌کوپتر آتش‌نشان به استان ایلام برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها از دیگر دغدغه‌های کریمی بود.

دکتر محمد کریمی، مشاور رئیس و مدیر دفتر حقوقی دانشگاه نیز به نماینده ایلام توصیه کرد ارتباط خود را با قاطبه مردم حفظ کند و به امور کوچک و روزمره مشغول نشوند و نظارت بر اجرای قانون را مدنظر داشته باشند .

وی با بیان اینکه نماینده باید صدای ملت باشد بر حل مشکل اراضی دانشگاه ایلام تاکید کرد.

دکترمهدی صیدی، عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: ایلام محروم نیست اما از توجه محروم شده است و باید به صاحبان ایده برای رونق کشاورزی استان به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه کمک کرد.

دکتر صیدی گرد و خاک و ریزگردها را حاصل عدم آینده نگری در گذشته دانست وتصریح کرد: ساختن سدهای زیاد از دلایل این پدیده است.

وی گفت: کمبود منابع آب زیرزمینی از دیگر مشکلات استان است که امیدواریم برای حل این مشکلات از دانشگاهیان استفاده شود.

دکتر یارمحمد قاسمی، عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه در سخنانی خاطر نشان کرد: وظیفه‌ی شما به عنوان نماینده این است که ایلام را از تحقیرشدگی بیرون بیاورید و وکیل دولت و حکومت نباشید.

دکتر سهراب مروتی عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: بازگرداندن  استادانی که ظالمانه بازنشست شده‌اند ، کمک به ماندگاری اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های مناطق محروم ، متوقف کردن تعداد رو به رشد مراکز آموزش عالی و نگاه ویژه به علوم انسانی از جمله انتظارات ما از مجلس دهم است.

دکتر احمد ملابهرامی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی با اشاره به بودجه استان و دانشگاه ایلام و تفاوت بین ارقام مصوب و تخصیصی بیان داشت: معمولاً براساس قوانین مربوطه مبالغی پیش پرداخت و یا علی‌الحساب به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی پرداخت می شود مه در راستای پروژه‌‌های عمرانی می‌توان کمک نمود تا اعتبارات مالی این پروژه‌ها تأمین شود و تخصیص 100 درصد اعتبارات آنها صورت پذیرد زیرا در سال 1394 میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان حدود 45 درصد بوده که به عبارتی مبلغی که برای پروژه‌های عمرانی استان در سال 1394درنظر گرفته شده کمتر از نصف آنچه بوده که برای آنها در بودجه 1394 مصوب بوده است.

دکتر ملابهرامی با اشاره به سیستم سنتی حاکم بر ناوگان حمل و نقل شهری ایلام افزود: نظارت دقیق بر حمل و نقل شهری در شهر ایلام و هدایت صحیح این سیستم و  بروز رسانی آن می‌تواند به روان سازی ترافیک شهر و کارآمدی خود این سیستم کمک شایانی کند.

 

 

دغدغه‌هاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي توسعه استان با نماينده مجلس دهم مطرح شد دغدغه‌هاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي توسعه استان با نماينده مجلس دهم مطرح شد دغدغه‌هاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي توسعه استان با نماينده مجلس دهم مطرح شد دغدغه‌هاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي توسعه استان با نماينده مجلس دهم مطرح شد دغدغه‌هاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي توسعه استان با نماينده مجلس دهم مطرح شد