شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تقدیر معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس دانشگاه ایلام

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در خصوص حمایت از رویدادهای کارآفرینی از برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی در حوزه گردشگری با استفاده از ICT تا پایان سال خبر داد و گفت: تعداد دانشجویان استان ایلام به نسبت جمعیت از نرم کشوری بالاتر است که با استفاده از این نیروی انسانی خلاق و متخصص می توان بیشترین اقدام را در جهت تولید ثروت و اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر مرتضی براری معاون پارلمانی و استانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام با اشاره به ظرفیت های ICT در ایجاد اشتغال و ثروت با ارایه چند مثال گفت: در یکی از استان های همجوار ایلام دو جوان با نوشتن اپلیکیشنی توانستند بعد از 15 ماه 39 نفر را به اشتغال درآورند و اکنون بیش از 200 هزار دلار صادرات انجام دهند.

 وی با بیان اینکه در استان ایلام مهمترین هدف از ایجاد زیرساخت ها ایجاد خدمت و محتواست، افزود: هم اکنون بیش از 700 هزار سیم کارت در استان ایلام وجود دارد که اگر یک خدمت در حوزه سلامت، آموزش یا کشاورزی ایجاد شود که 100 تومان ارزش داشته باشد روزانه 70 میلیون تومان می تواند درآمد ایجاد کند.

براری با اشاره به وضعیت حضور مردم در استان ایلام در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بیش از 1.5 میلیون زائر هر ساله طی 10 روز از استان ایلام رفت و آمد دارند که اگر روزی فقط یک سرویس 100 تومانی ارایه شود روزانه 150 میلیون تومان خلق ثروت می شود که اشتغال نیز به همراه دارد.

این مقام مسوول استان ایلام را یکی از بکرترین نقاط کشور از نظر گردشگری دانست که بسیاری از بخش های گردشگری آن هنوز برای گردشگران خارجی و داخلی ناشناخته است تصریح کرد: می توان از زیرساختی  ایجاد شده برای توسعه گردشگری استان و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  ضمن تقدیر از  دکتر علی‌اکبری در خصوص حمایت از رویدادهای کارآفرینی به جلسات منظم همفکری که در دانشگاه ایلام برگزار می شود اشاره کردو گفت: طی 20 روز آینده اولین رویداد کارآفرینی در حوزه گردشگری استان برگزار می شود تا بتوانیم با بهره از نیروی انسانی متخصص و خلاق موجود در جهت اشتغال و خلق ثروت استفاده نمائیم.

دکتر  براری تعداد دانشجویان استان ایلام را 40 هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان ایلام به نسبت جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است بطوریکه استان ایلام رتبه سوم را از این بابت در کشور دارد چراکه این میزان در نرم کشور 6 درصد و در استان ایلام  8 درصد است.

تقدير معاون امور دولت، مجلس و استان هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از رئيس دانشگاه ايلام