شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان باحضور دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه، مهندس مروارید، استاندار ایلام، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران ارشد استان و اعضاء هیأت علمی در دانشگاه برگزار شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش: دانشگاه ایلام در ارتباط بین جامعه و دانشگاه، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه و صنعت کارنامه قابل دفاعی دارد.

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش بیان داشت تلاقی روز دانشجو با هفته پژوهش رویدادی مبارک و خوش یمن است افزود: مجموعه دانشگاه تلاش کرده فضای نشاط و باز سیاسی را در این ایام فراهم کند، در روز دانشجو صاحبان افکار مختلف بدون بروز کوچکترین مسأله‌ای به بیان نظرات خود پرداختند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه شورای تأمین و مدیریت عالی استان همیشه همراه دانشگاه بوده و هست بیان داشت: دانشگاه زمینه لازم را فراهم نمود تا دانشجویان بتوانند با صدای بلند آرمان خواهی، آزاد اندیشی و استکبار ستیزی خود را فریاد بزنند.

دکتر علی‌اکبری ضمن تشکر از زحمات یکساله دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه ایلام بیان داشت: در این هفته تمام تلاش‌هایی که برای ترویج فرهنگ و ذهنیت دانش محور صورت گرفته است به نمایش در می‌آید.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش با بیان اینکه دانشگاه ایلام در ارتباط بین جامعه و دانشگاه، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه و صنعت کارنامه قابل دفاعی دارد افزود : برای اینکه پژوهش را به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محدود نکنیم موفق عمل کردیم.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش هفته‌ای است که رسانه‌های جمعی در ترویج تصمیم گیری مبتنی بر پژوهش تلاش کردند گفت: هفته پژوهش فرصتی است برای معرفی سرمایه‌های فکری استان که در آن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از پژوهشگران برتر خود تقدیر کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد دانشگاه ایلام افتخار می کند که مأمور به نمایش درآمدن توانمندی‌های پژوهشی استان شده است.

استاندار ایلام: دانشگاه ایلام در زمینه‌ی پژوهشی تأثیرگذار بوده

استاندار ایلام گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه ایلام در زمینه‌ی پژوهشی تأثیرگذار بوده و استانداری به‌عنوان نماینده ارشد دولت در استان از هیچ کمکی در این زمینه فروگذار نمی‌کند.

 مهندس محمدرضا مروارید اظهار کرد: اساس کار دانشگاه آموزش و پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر به این مهم توجه جدی شده و ارتباط دانشگاه با صنعت بهتر و بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط پژوهشی بین صنعت  و دانشگاه دوطرفه شده این نویدبخش حل مشکلات جامعه است،افزود: توسعه باید در ابعاد مختلف و همه‌جانبه باشد تا رشد و نمود آن در جامعه بیشتر شود.

 مهندس مروارید با اشاره به اینکه استان در برخی زمینه‌ها می‌تواند شاهد جهش‌ها خوبی باشد و زمینه این جهش‌ها آماده است، خاطرنشان کرد: توسعه شعار بردار نیست و باید در عمل ثابت کنیم که دنبال توسعه‌ی همه‌جانبه هستیم.

 استاندار ایلام ادامه داد: اینکه برخی معتقدند دولت درزمینه‌ی فناوری و پژوهش کار نکرده است ظلم است چرا که دولت اقدامات اساسی ، اصولی و عاقلانه‌ای انجام داده است.

وی اصطلاح «دود چراغ خوردن» را یادآور تلاش نخبگان ایرانی در راه تلاش‌های پژوهشی عنوان کرد و گفت: کسی که درزمینه? پژوهش و فناوری کار می‌کند باید تلاش و ازخودگذشتگی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی در جامعه تأثیر بگذارد.

مروارید ادامه داد: در استان ایلام کارهای خوبی شروع‌شده و نخبگان ایلامی در بین استان‌های کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از اعتمادبه‌نفس کافی در این زمینه برخوردار هستند.

وی برتر شدن مقاله پژوهشگران ایلامی که نمونه آن را در جشنواره سبک زندگی ایرانی اسلامی شاهد بودیم را نشانه تلاش و جدیت آنان در همه عرصه‌ها دانست و گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه ایلام و جهاد دانشگاهی در این زمینه تأثیرگذار بوده‌اند و استانداری به‌عنوان نماینده ارشد دولت در استان از هیچ کمکی در این زمینه فروگذار نمی‌کند.

 استاندار ایلام با تأکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال گفت: این شرکت‌ها باید از آب و گل در بیایند و بعد انتظار تأثیرگذاری از آن‌ها داشت و در این زمینه نباید با توجه به کمیت از کیفیت غافل شد و شتاب‌زده عمل کرد و از طرفی خود شرکت‌ها هم با شرکت‌های واقع در استان‌های برخوردار ارتباط برقرار و از تجربه‌ی آن‌ها استفاده کنند.

 وی رشد همه‌جانبه‌ی علمی را مستلزم ارتباط با جهان دانست و گفت: می‌توان با حفظ آبرو و عزت نظام با دنیا ارتباط داشت و این مهم از برنامه‌های دولت تدبیر و امید بوده است. 

استاندار ایلام بر فعال شدن اتاق فکر استان در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: دولت هم راهکارهایی را که از این اتاق‌های فکر استخراج می‌شوند عملیاتی خواهد کرد.

شایان ذکر است براساس آئین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص انتخاب پژوهشگران برتر، پژوهشگران برتر استان به این شرح اعلام می شوند.

  • دکتر سبحان غفوریان، گروه بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  • دکتر محمود روشنی، گروه علوم پایه
  • دکتر حاجی کریمی، گروه کشاورزی و منابع طبیعی
  • دکتر رضا خانی، گروه علوم انسانی