شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی‌اکبری: دانشگاه ایلام گرانیگاه توسعه فرهنگی استان است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، کارگروه های اتاق فکر استان شامل اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد و گردشگری و محیط‌ زیست فعالیت خود را با موضوع گروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان ایلام با حضور دکتر علی‌اکبری، مهندس حسین کلانتری، دکتر شالچی، سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم، مدیران استان، اعضاء هیات علمی وکارشناسان وزارت علوم در دانشگاه ایلام آغاز کرد. 

دکتر علی‌اکبری: دانشگاه ایلام گرانیگاه توسعه فرهنگی استان است

دکتر محمد علی اکبری با اشاره به رسالت فرهنگی دانشگاه اظهار داشت:با تعامل و همکاری خوب دانشگاه ایلام با صاحب نظران و کارشناسان حوزه فرهنگ سعی کرده ایم دانشگاه را به رسالت اصلی خویش نزدیک کنیم. 
وی افزود:  مدیران اجرایی استان که از جنس دانش و بینش هستند دانشگاه ایلام را گرانیگاه فرهنگی استان می دانند. 
پروفسورعلی اکبری به تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام در ایجاد و برنامه ریزی های لازم در خصوص نشست های اتاق فکراستان اشاره و خاطر نشان کرد:  مجموعه مدیران استان با ارتباط صمیمانه ای که با دانشگاه برقرار کرده اند اذعان دارند،  دانشگاه ایلام تمام داشته هاو ظرفیت های خود رادر راستای توسعه استان بکار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام: رتبه سوم استان در ایجاد سازمان های مردم نهاد

مهندس حسین کلانتری اظهار کرد: هم اکنون 350 سازمان مردم نهاد در این استان فعال است و در سه سال گذشته به اندازه 9 سال ماقبل آن سازمان مردم نهاد در این استان تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: این نشان از مشارکت فعالانه و با احساس مسئولیت مردم در امور اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد و ما مسئولان نیز در این زمینه باید خود را با مردم همراه کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: باید از مشارکت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی برای حل معضلات و مشکلات جامعه بهره ببریم.
مهندس کلانتری یادآور شد: این استان از نظر تعداد دانشجویان نسبت به جمعیت نیز جزو استان های برتر کشور است و این فرصت بسیار مناسبی است که از توان تحصیلکردگان برای پیشرفت و توسعه جامعه استفاده شود.
وی اربعین را یکی دیگر از مزیت های این استان عنوان کرد و افزود: اربعین استان ایلام را به کشور و جهان شناساند که می تواند یک فرصت استثنایی برای استان باشد.

سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: ایده تشکیل اتاق های فکر در سراسر کشور بر مبنای آسیب شناسی سیاست گذاری های فرهنگی اجتماعی شکل گرفته است.
دکتر وحید شالچی افزود: یکی از مهمترین مشکلات این حوزه این است که تصمیم گیری ها از مسیر گفت و گوی عقلانی بین ذینفعان نمی گذرد و مردم به صورت نظام مند مشارکت داده نمی شوند.
وی تاکید کرد: به همین منظور و با هدف رفع این چالش بر اساس تفاهم نامه بین وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت علوم و مرکز تحقیقات استراتژیک این اتاق فکر تشکیل شده است.
وی یادآور شد: تلاش می شود با فعالیت هر چه بیشتر این اتاق های فکر، تصمیمات تنها در مرکز گرفته نشود و در استان های مختلف کشور بر اساس اقتضائات آن استان تصمیم ها گرفته شود.
سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم گفت: این اتاق های فکر با 2 دستور کار شامل مساله شناسی و ارائه گزارش های سیاستی فعالیت می کنند که خروجی آنها در اختیار بالاترین رده مسئولان کشور به منظور تعیین سیاست ها قرار داده می شود.

شایان ذکر است کارگروه های اتاق فکر استان شامل اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد و گردشگری و محیط‌ زیست با حضور وحید شالچی سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت علوم به مدت 2 روز در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است