شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ششمین جلسه تخصصی مرکز آپای دانشگاه با حضور معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، ششمین جلسه تخصصی مرکز آپا دانشگاه ایلام با حضور مهندس محمد تسلیمی، معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر حسین مهدی زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام و و اعضاء مرکز آپا برگزار شد.

دکتر حسین مهدی زاده، رئیس مرکز آپای ایلام و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام ضمن خیر مقدم به میهمانان گزارشی از از فعالیت‌های شش ماه اخیر این مزکز ارائه نمود و اظهار کرد: مرکز آپا در راستای آگاهی بخشی به دانشجویان و حوزه فناوری اطلاعات فعالت‌های خود را آغاز و تاکنون اقدام به برگزاری 2 کارگاه آموزشی نموده است.

ردئیس مرکز آپای ایلام افزود: در این جلسه 4 طرح جدید برای فعالیت در حوزه امنیت فناوری اطلاعات توسط متخصصان و کارشناسان عضو این مرکز ارائه خواهد شد.

مهندس محمد تسلیمی،  معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران، با تأکید براهمیت حوزه امنیت سایبری، اظهار داشت: سایت های سازمان ها و بانک های کشور همواره در معرض  حمله هکرها قرار دارند، به نحوی که قادر هستند اختلال هایی در سامانه ها و سیستم های کشور به لحاظ فنی و سیاسی ایجاد کنند.

وی با بیان این نکته که با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است سامانه های کشور آسیب پذیر و قدیمی هستند، افزود: مشکل اساسی آنجا است، که این سازمان ها دغدغه ای نسبت به سطح امنیت سامانه های الکترونیکی خود نیز ندارند.

مهندس تسلیمی تصریح کرد:  معاونت فناوری اطلاعات،  یکی از محوری ترین برنامه های خود را آموزش و آگاهی رسانی قرار داده تا این کاستی ها برطرف شود
معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر، راه اندازی مراکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی، امداد) در استانها را از دیگر اقدام های این نهاد عنوان کرد و گفت: از دانشگاه ایلام، و مرکز آپای آن به حضور دکتر مهدی زاده معاون پژوهش وو فناوری دانشگاه ایلام،  و فعالیت های بسیار خوبی که در این راستا انجام داده اند، انتظار می رود افراد و هکرهایی را تربیت کنند که بتوانند در حوزه امنیت سایبری و تقویت فضای تبادل امن فعالیت کنند.

مهندس تسلیمی افزود:در حال حاضر روزانه بیش از 450 هزارتهدید رایانه ای در دنیا به ثبت می رسد که این نشان دهنده بالا بودن سیستم آسیب پذیری سایبری  است لذا راه اندازی مراکز آپای استانی یک پشتوانه امنیتی در کشور محسوب می گردد.

معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر اظهار داشت: ادامه راه اندازی مراکز آپا در کشور و کار بر روی پروژه های تخصصی از جمله اقدامات اساسی مرکز ماهر در سال آینده است تا کاربران با فراق بال بیشتری در این فضا فعالیت نماید.

مهندس تسلیمی اضافه کرد: انسان موفق در حوزه امنیت کسی است که تمام وقت در حال پژوهش و سرچ حرفه ای در فضای اینترنتی است، که علاوه بر کسب دانش امنیتی بر تمام سیستم های عامل تسلط کامل داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ایلام در حوزه فناوری و سایبری، تأکید کرد: آنچه که در حوزه امنیت فضای سایبری نیاز است، ایجاد زیرساخت های سخت افزاری نیست، بلکه توانمندسازی و تربیت انسان متخصص در حوزه نفوذ و هک است.

معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه ایلام، باید با تولید دانش فنی وتولید محتوای علمی آگاهی رسانی دربرابر تهدیدها و حملات سایبری به گونه ای عمل کند که پلیس فتا، و گروه های پدافند عاملی سایر ارگان ها به خرید دانش از دانشگاه ایلام و مرکز آپا مبادرت ورزند.

آپا بیانگر آگاهی ، پشتیبانی، و امداد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات است.