شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حماسه 9 دی تجلی وحدت، همدلی و اقتدار نظام است

به گزارش روابط عمومی و بنقل از ایلام رصد، حجت الاسلام "سید محمد باقر هاشمی" معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، در خصوص حماسه عظیم نهم دی ماه 88 گفت: 9 دی روز تقابل جبهه حق و باطل و روز حضور مردم در دفاع از ارزش ها و اهداف و آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این روز با توجه به فرمایشات رهبری روزهشیاری، بیداری، دشمن شناسی و تقابل تمام عیار فریبخوردان داخلی و ساکتین و مداخله گران داخلی و خارجی فتنه است.

ضرورت تبیین علل ایجاد فتنه و راه های شناسایی آن

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دنیا هم در مقابل این حضور متحیر شدند، اظهار داشت: در این روز حضور گسترده به موقع و هشیارانه مردم، جواب قاطع به همه هدایت کنندگان فتنه و کسانی که ابزار دشمن در این صحنه قرار گرفتند، دادند.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، 9 دی را روزی تعیین کننده در تاریخ انقلاب خواند و اضافه کرد: باید در کنار گرامیداشت این روز، آسیب هایی که منجر به این وقایع شد را شناسایی کرده وراه ها و نشانه های فتنه را رصد کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که در تاریخ اسلام و انقلاب، فتنه ها همواره وجود داشته و ابعاد مختلف دارند، بیان کرد: فتنه ها معمولا با بدعت ها و شبه افکنی ها، شروع وبا تغییر در مسیر مبارزه با خواست های مردم و تلاش برای انحراف اعتقادی آنان از مسائل مکتبی به مسائل مادی، و ازجلب توجه مردم از جبهه خارجی به داخلی کشانده می شود.

تبیین واقعی وحقیقی حماسه 9 دی ضروری است 

حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه روز 9 دی انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: باید درسالگرد واقعه 9 دی به شعارها اکتفا نشود بلکه به تبیین واقعی وحقیقی این حماسه پرداخت و راه های ایجاد فتنه را شناسایی کرده و مراحل رشد و نشانه های آن را در این جریان ببینیم و سعی کنیم این ریشه ها را بخشکانیم.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، یادآور شد: باید خصوصیات فتنه گران از نظر جامعه شناسی تحلیل شود و عاملان دخیل در این حادثه از همه جوانب مورد مو شکافی قرار گیرند.

وی، ضرورت تبیین خودسازی و مقاومت در برابر هر نوع جلوه ای از فتنه، را ضروری دانست و گفت: در بخش برون نگری و جامعه سازی هم اصل اطاعت از رهبری مطرح است وهم دعوت مردم به اتحاد همه جانبه باید مد نظر قرار گیرد.

 

نهم دی ماه تجلی وحدت و همدلی و اقتدار نظام است

 

وی 9 دی راحرکت انقلابی، عظیم، خود جوش، توفنده وخنثی کننده ی همه توطئه های دشمن درسال 88 اعلام کرد و افزود: مردم 8 ماه با درایت فتنه را مدیریت و رصد  کرده و دشمنان را با شکست  مواجه کردند، البته نقش امام حسین (ع) و حضور عاشورایی مردم و آموزه های دینی نیزنقشی تعیین کنده بود .

وی افزود:  امام حسین(ع) در این روز به داد نظام و افرادی که دل در گرو نظام داشتند آمد و فتنه و فتنه گران  را از صحنه محو کرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این مطلب که پرسیده می شود چرا در جامعه این همه از فتنه حرف زده می شود، اظهار داشت: دنیای اسلام را فتنه فرا گرفته است و دشمنان هر روز به دنبال فتنه انگیزی هستند . 

 وی  نهم دی ماه راتجلی وحدت و همدلی و اقتدار نظام دانست و ادامه داد: این روز تجلی امدادهای غیبی خداوند و روز یاس دشمنان قسم خورده نظام است، هرکسی عظمت و اهمیت این روز را نادیده بگیرد و پیام های 9 دی را انکار کند بزرگترین خدمت را به دنیای استکبار و مثلث شوم آمریکا واسرائیل و کشورهای مرتجع عرب نموده است.

وی تأکید کرد: کسانی که خود را متدین به نظام، قانون اساسی، ولایت و رهبری و راه شهدا و آرمان های انقلاب می دانند بدون هیچ درنگی در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمی عدم حضور در بین مردم در این روز را ادامه فتنه گری دانست، و گفت:  این اقدامی است که موجب اتحاد و همدلی بین همه ملت شده، و نباید آن را به عاملی برای تشدد و اختلاف تبدیل کنند تا وحدت و همدلی که نظام را بیمه کرد دچار تردید نشود.

وی با بیان اینکه مسئولینن باید هم حضور داشته باشند و هم مشوق مردم در حضور حدااکثری باشند، یادآور شد: نمیشود در درون نظام  افرادی این روز را نادیده بگیرند زیرا کاملا ناسپاسی نسبت  به پشتیبانی مردم، خون شهدا و آرمان های انقلاب و همه کسانی است که در پیشرفت بالندگی، عزت و اقتدار نظام نقش داشتند.

 

حماسه 9 دي تجلي وحدت، همدلي و اقتدار نظام است