شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بررسی مشکلات دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 5 در دانشگاه ایلام

به گزارش خبرنگارروابط عمومی، دومین نشست هم‌اندیشی معاونان دانشجویی منطقه 5 کشور در دانشگاه ایلام برگزار شد.

دکتر مصطفی نعمتی،  معاون دانشجویی دانشگاه ایلام، در این نشست ضمن خیر مقدم به معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 5 اظهار کرد: حوزه دانشجویی، حوزه‌ای بسیار حساس و نیاز به توجه خاص دارد و دانشجویان انتظارات زیادی از این حوزه دارند بطوری که حدود صددرصد دانشجویان متقاضی خوابگاه، وام تحصیلی و وام ازدواج هستند.

 وی بابیان اینکه ما تمام توان خود را برای ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بکار می گیریم خاطرنشان کرد: یکسان‌سازی ارائه خدمات و رفع مشکلات این حوزه به دانشجویان در دانشگاه‌های منطقه 5 هدف اصلی برگزاری این نشست است.

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه توجه به تغذیه، خوابگاه، انضباط  و موارد خاص دانشجویی بسیار مهم است تصریح کرد: هدف این هم‌اندیشی‌ها ارائه خدمت بهتر و بیشتر به دانشجویان است و مشکلات در این جلسات بررسی می‌شود اگر در توان دانشگاه باشد در خود استان حل می‌شود و اگر  نیاز به ارجاء به وزارتخانه باشد در آنجا مطرح و رفع مشکل صورت می‌گیرد.

سپس دکتر عثمان  عزیزی، معاون دانشجویی دانشگاه کردستان و دبیر منطقه 5 کشور در دومین نشست هم‌اندیشی معاونان دانشجویی منطقه 5 کشور بیان داشت: این جلسه برای یکسان‌سازی و رفع مشکلات حوزه دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور برگزارشده و مشکلات، فکر و نظرها به شور گذاشته می‌شود و بهترین نظر و راه حل برای رفع مشکلات این حوزه در اقدامات و عمل به‌کارگیری می‌شود.

 وی بابیان اینکه طبق اساس‌نامه این جلسات، باید مرتب و حداقل ماهی یک‌بار برگزار شود افزود: هر جلسه در یک استان در منطقه 5 شامل لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان برگزار می‌شود.

 وی مشکل اصلی حوزه دانشجویی منطقه 5 کشور را کمبود اعتبار دانست و تصریح کرد: اعتبارت هم بر اساس رتبه‌بندی اختصاص داده می‌شود و از طرفی این دانشگاه‌ها نوپا هستند و مشکل زیرساختی در آن‌ها کامل حل‌نشده است.

 عزیری بابیان اینکه خوابگاه دانشجویی به‌اندازه کافی نداریم و گاهی اوقات مجبور هستیم در اتاق 4 نفره، 5 نفر جا بدهیم افزود: در هیچ دانشگاهی در منطقه 5 نیست که خوابگاه مازاد وجود داشته باشد بلکه با مشکل جا مواجه هستند و تخت خالی نداریم.

 

بررسي مشکلات دانشجويي دانشگاه‌هاي منطقه 5 در دانشگاه ايلام بررسي مشکلات دانشجويي دانشگاه‌هاي منطقه 5 در دانشگاه ايلام بررسي مشکلات دانشجويي دانشگاه‌هاي منطقه 5 در دانشگاه ايلام بررسي مشکلات دانشجويي دانشگاه‌هاي منطقه 5 در دانشگاه ايلام