شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر محمد علی‌اکبری، دانشگاه‌های ایلام در مسیر بین‌المللی شدن قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، همایش استانی هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایلام برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام از بین‌المللی کردن دانشگاه‌های استان از طریق رابطه با دانشگاه‌های عراق و پذیرش دانشجو از این کشور خبر داد.

 دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام اظهار کرد: بالا بردن کیفیت علمی آموزشی دانشگاه‌ها در دستور کارمان قرار گرفته و با نظارت و ارزیابی‌های مستمر به دنبال ارتقاء سطح علمی در دانشگاه‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه از نظر نسبت تحصیل کرده به جمعیت سومین استان کشور هستیم، افزود: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین دانشگاه‌های استان وجود دارد که این مهم در دستیابی به موفقیت‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

رئیس دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه ایلام در انجام فعالیت‌های فرهنگی در جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها در ایلام را در دستور کار قرار داده‌ایم که آموزش اساتید دانشگاه‌های کشور عراق و پذیرش دانشجوی خارجی بخشی از این موفقیت است و با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته 40 عضو هیئت علمی در دانشگاه ایلام جذب شدند، خاطرنشان کرد، وضعیت علمی ما در دانشگاه‌های ایلام مطلوب است.

در این نشست دکتر محمدعلی‌ کی‌نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی جذب گفت: علاوه بر جذب بحث نگهداری اعضای هیئت علمی نگهداری آنها نیز حائز اهمیت است و آنچه که باعث ماندگاری اعضای هیئت علمی می‌شود فراهم کردن امکانات لازم است.

 دکتر محمدعلی‌ کی‌نژاد در این همایش استانی،  اظهار کرد: ایلام نشان خدمت گذاری به زائران اربعین حسینی را دارد و در دوران دفاع مقدس با وجود آن همه سختی و مشقت در برابر حملات رژیم صدام ایستادند و امروز نیز با این ایمان قوی به زائران امام حسین (ع) خدمت می‌کنند که این نشان از خلوص نیت مردم ایلام دارد.

وی با بیان اینکه بهترین کیفیت جذب را بعد از پیروزی انقلاب در دانشگاه‌ها داشتیم، افزود: شاهد این مدعا اکتشافات، اختراعات، نوآوری‌ها و ابداعات جامعه دانشگاهی ماست.

رییس شورای عالی جذب گفت: بعد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه جذب اعضای هیئت علمی خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در سطح دانشگاه‌های کشور صورت گرفته است.

دکتر کی‌نژاد با اشاره دانشگاه‌های استان ایلام باید دور هم جمع شوند و در چارچوب سیاست‌های کلی در زمینه جذب اقدامات لازم را انجام دهند، عنوان کرد: علاوه بر جذب بحث نگهداری اعضای هیئت علمی نگهداری آنها نیز حائز اهمیت است و آنچه که باعث ماندگاری اعضای هیئت علمی می‌شود فراهم کردن امکانات لازم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های دانشگاهی نیازمند گذر زمان است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید زمینه‌های ماندگاری اعضای هیئت علمی را از جهات مختلف فراهم کنند.

 
دکتر محمد علي‌اکبري، دانشگاه‌هاي ايلام در مسير بين‌المللي شدن قرار گرفته‌اند