شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کشف ژن جدید توسط عضو هیأت علمی دانشگاه/ چاپ مقاله در مجله Nature Genetics

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، عضو هیأت علمی  دانشکده کشاورزی، دانشگاه ایلام با همکاری  محققان موسسه Ipk آلمان  موفق به شناسایی و جداسازی ژن جدید vrs2 در جو گردید.

دکتر آرش فاضلی استادیار گروه زراعت و اصلاح نباتات دانشکده کشاورزی اظهار داشت:  که این مقاله با عنوان

VRS2 regulates hormone-mediated inflorescence patterning in barley   در مجله ژنتیک نیچر به چاپ رسیده است که با استفاده از روش های نوین و پیشرفته ژنتیکی ژن vrs2 در جو شناسایی و جداسازی گردیده است. این ژن روی بازوی بلند کروموزوم شماره 5 جو قرار دارد که اساس مولکولی و نقش هومونی این ژن در بیان فنوتیپ شش ردیفه در جو به طور کامل گزارش شده است. 

استادیار دانشکده کشاورزی افزود: علاوه بر این،  ارتباط مستقیمی بین پروتیئن های خانواده SHI و متابولیسم ساکارز در طول رشد و نمو سنبله جو مشخص شده است. توالی های نوکلئوتیدی و پروتئینی ژن vrs2 در مرکز   ملی اطلاعات زیست فناوری (NCBI)  با شماره های KX601696 –KS601720 ثبت گردیده است.  مجله Nature Genetics با بیش از 150 سال سابقه انتشار و ضریب تاثیر 31.616 مهمترین مجله  در چاپ مقالات  در زمینه ژنتیک نوین و عمل ژن می باشد.

دکتر فاضلی خاطرنشان کرد: از راهنمایی ها و کمک های ارزشمند استاد فرهیخته جناب اقای دکتر Thorsten Schnurbusch رئیس گروه مهندسی گیاه موسسه Ipk آلمان و هم چنین سایر همکاران تشکر و قدردانی داشته باشم.

شایان ذکر است که محققان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند.

http://www.nature.com/ng/journal/vaop/ncurrent/full/ng.3717.html

کشف ژن جديد توسط عضو هيأت علمي دانشگاه/ چاپ مقاله در مجله Nature Genetics