شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون آموزشی وزارت علوم: رئیس دانشگاه ایلام یکی از موفق ترین روسای دانشگاه های کشور است

معاون آموزشی وزارت علوم: دانشگاه ایلام در سالیان اخیر توسعه مشهودی پیدا کرده و ریاست دانشگاه ایلام یکی از موفق ترین روسای دانشگاه های کشور است.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه های استان ایلام در دانشگاه ایلام، با ابراز خرسندی به جهت اینکه اولین سفر استانی را در سال جدید تحصیلی به ایلام و دانشگاه ایلام اختصاص داده، اظهار داشت: در این دو روز برای اینجانب مشخص شد که بین مقامات ارشد استان، هماهنگی و تعامل بسیار بالایی وجود دارد  و همه برای توسعه استان یک دل و یک زبان هستند و این هماهنگی و تعامل در دانشگاه ایلام هم بخوبی وجود دارد و همراهی و همکاری مسئول نهاد نمایندگی با هیات رئیسه دانشگاه ایلام مشهود و ارزشمند است.

 معاون آموزشی وزارت علوم، تأکید کرد: دکتر علی اکبری، یکی از موفق ترین روسای دانشگاه های کشور است که به خوبی توانسته دانشگاه ایلام را اداره نماید و اینجانب هم از ایشان حمایت می کنم.

 دکتر شریعتی، افزود: دانشگاه ایلام یکی از دانشگاه های موفق کشور در زمینه توسعه است که بخصوص در سالیان اخیر توسعه مشهودی پیدا کرده و معاونت آموزشی وزارت علوم در زمینه درخواست های ریاست محترم دانشگاه مبنی بر راه اندازی رشته های جدید، جذب دانشجوی خارجی و جذب هیـئت علمی مساعدت لازم را خواهد داشت.

 معاون آموزشی وزارت علوم، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: از سال 1384 تاکنون شاهد رشد بی رویه مراکز و موسسات آموزش عالی در کشور بوده ایم و برای نمونه مراکز آموزش عالی کشور با توجه به جمعیت کشور از تعداد مراکز علمی چین با جمعیت میلیاردی بیشتر است.

  معاون آموزشی وزارت علوم، با اشاره به اینکه نزدیک به 100هزار دانشجوی دکترا در کشور داریم، گفت: وجود این تعداد دانشجو دکتر ی بیش از نیاز جامعه است و مشکلات زیادی را بر دولت تحمیل می کند و برای همین یکی از برنامه های جدی وزارت علوم در «ساماندهی» در عرصه آموزش عالی کشور است و در این طرح برخی از موسسات آموزش عالی که فاقد استانداردهای لازم هستند باید ادغام، تجمیع و یا تغییر ماموریت داده شوند.

  دکتر شریعتی نیاسر، عنوان کرد: طرح آمایش آموزش عالی کشور برای افزایش کیفیت در دستور کار قرار دارد و سیاست ‌های اتخاذ شده در وزارت علوم مبتنی بر کاهش واحدهای آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت.

  معاون آموزشی وزارت علوم، افزود: از دیگر طرح های وزارت علوم ماموریت گرایی است، خیلی از مراکز دانشگاهی در گذشته با توجه به عدم نظارت کافی خارج از ماموریت خود عمل می کردند و در این راستا این دانشگاه ها و موسسات باید بر اساس ماموریت تعریف شده حرکت نمایند.

 دکتر شریعتی نیاسر، ادامه داد: از دیگر طرح های وزارت علوم طرح مدیریت منطقه ای حوزه آموزش عالی است که در این طرح قرار است تصمیم سازی و تصمیم گیری به تمام مناطق ده گانه  کشور واگذار شود.