به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای آموزشی دانشگاه صبح امروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، با حضور رئیس دانشگاه و مدیران آموزشی دانشکده، برگزار گردید.
در این جلسه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با بیان اینکه نگاه ویژه ای به بخش آموزش دانشگاه دارد، اظهار داشت: برای تقویت امور آموزشی دانشگاه، حتماً باید جایگاه گروه های آموزشی ارتقاء یابد و امور آموزشی دانشجویان، استخدام اعضای هیأت علمی جدید و ارتقاء اساتید؛ باید بر اساس قوانین و آئین نامه های مربوطه در گروه های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم لازم اتخاذ شود و سپس به مراجع بالاتر فرستاده شود.
دکتر علی اکبری، تصریح کرد: اگر مشکلات آموزشی دانشجویان در گروه ها حل گردد، مراجعات به معاونین آموزشی و روسای دانشکده ها کم خواهد شد و همچنین شورای آموزشی دانشگاه بیشتر وقت خود را به سیاست گذاری برای ارتقاء سطح آموزشی دانشگاه اختصاص خواهد داد.
رئیس دانشگاه، تأکید کرد: از همان ابتدا سیاست ما بر تقویت و ارتقاء جایگاه گروه های آموزشی بوده و بر اساس برنامه به تدریج اختیارت و مسائل مهم به آنها واگذار می شود و برای نمونه در سال تحصیلی جدید، برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان وروی جدید و جشن فارغ التحصیلی به دانشکده ها واگذار شده و ان شاء الله در سال آینده به گروه ها واگذار خواهد شد.
دکتر علی اکبری، تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، سیستم آموزشی سماء دارای مشکل است، که تدابیر لازم برای اصلاح این امر اتخاذ شده و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به قدمت و جایگاه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خواستار تلاش جدی رئیس، معاون آموزشی و مدیران گروه دانشکده برای حفظ این جایگاه و اعمال تغییرات و اجرای برنامه های جدید برای توسعه امور آموزشی و پژوهشی دانشکده شد.
در این جلسه دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با تشکر از حضور رئیس دانشگاه در این جلسه، برگزاری جلسات شورای آموزشی دانشگاه در دانشکده ها را، رویه جدیدی اعلام کرد؛ که شناسایی و بررسی مشکلات آموزشی دانشکده ها و تقویت گروه های آموزشی؛ از جمله اهداف تعیین شده آن است.
در این جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهایی شامل: حل مشکلات سیستم آموزشی سماء، استقرار آموزش نوین، بازنگری در بعضی از مقررات، لحاظ کردن خدمات آموزشی اساتید در بحث ارتقاء آنان، توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، توجه جدی به حضور و غیاب اساتید، تفویض اختیارات به گروه های آموزشی، اختصاص بودجه اختصاصی به آموزش و توجه بیشتر به دروس عملی، مطرح گردید.