شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً باید آمادگی تغییر، تحول و بازنگری را داشته باشند

رئیس دانشگاه، تأکید کرد:  دانشگاه ها برای اینکه در جامعه موفق و موثر داشته باشند، باید دائماً آمادگی تغییر، تحول و بازنگری را داشته باشند.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه «ارزیابی درونی و تدوین برنامه بهبود کیفیت گروه های آموزشی»، با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، معاونین آموزشی دانشکده ها، مدیران گروه و با شرکت دکتر نیستانی، دکتر کریمی و مهندس شرنجانی بعنوان مدرس از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، ساعت 14 امروز، در محل سالن  فرزانگان آغاز گردید.

    در آغاز این کارگاه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با اشاره به تغییر مفاهیم آموزش، یادگیری و گروه های آموزشی، نسبت به گذشته، اظهار داشت: نسبت به ده سال گذشته، خیلی از مفاهیم و از جمله موضوع آموزش، یادگیری وگروه های آموزشی  تغییر کرده و دانشگاه ها اگر می خواهند، موفق باشند؛ باید خود را با تغییرات روز جامعه، هماهنگ کنند.

   رئیس دانشگاه، افزود: در زمنیه آموزش، اگر دانشگاه ها خود را با این تغییرات وفق ندهند، با مشکل جدی مواجه خواهند شد و به بیان دیگر سازمانی، که نقش یاددهنده دارد، باید خودش هم دائماً در حال یادگیری باشد و همچنین دانشگاه ها برای اینکه در جامعه حضوری موفق و موثر داشته باشند، باید دائماً آمادگی تغییر، تحول و بازنگری را داشته باشند.

    دکتر علی اکبری، با اشاره به ساختار گروه های آموزشی، بیان داشت: در ساختار آموزش عالی، امکان ارائه  برنامه از پائین به بالا، از طریق گروه های آموزشی وجود دارد و دانشگاه قبول کرده، که مدیران گروه بر اساس رأی اعضای هیأت علمی انتخاب شوند (البته باید برنامه کاری هم ارائه کنند)  و  باید تصمیمات به صورت گروهی و بر اساس برنامه توسعه دانشگاه صورت گیرد.

   رئیس دانشگاه افزود: هر برنامه ای در سطح آموزش عالی و دانشگاه ها تصویب می شود، در نهایت باید در گروه های آموزشی اجرا گردد و برای همین  گروه های آموزشی که عامل اجرای سیاست ها هستند، باید بصورت دائم به ارزیابی و تحول فکر کنند، تا بتوانند موفق باشند.

رئيس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً  بايد آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند رئيس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً  بايد آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند رئيس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً  بايد آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند رئيس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً  بايد آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند رئيس دانشگاه: دانشگاه ها دائماً  بايد آمادگي تغيير، تحول و بازنگري را داشته باشند