به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه «ارزیابی درونی و تدوین برنامه بهبود کیفیت گروه های آموزشی»، با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، معاونین آموزشی دانشکده ها، مدیران گروه و با شرکت دکتر نیستانی، دکتر کریمی و مهندس شرنجانی بعنوان مدرس از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، ساعت 14 امروز، در محل سالن فرزانگان آغاز گردید.
در آغاز این کارگاه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با اشاره به تغییر مفاهیم آموزش، یادگیری و گروه های آموزشی، نسبت به گذشته، اظهار داشت: نسبت به ده سال گذشته، خیلی از مفاهیم و از جمله موضوع آموزش، یادگیری وگروه های آموزشی تغییر کرده و دانشگاه ها اگر می خواهند، موفق باشند؛ باید خود را با تغییرات روز جامعه، هماهنگ کنند.
رئیس دانشگاه، افزود: در زمنیه آموزش، اگر دانشگاه ها خود را با این تغییرات وفق ندهند، با مشکل جدی مواجه خواهند شد و به بیان دیگر سازمانی، که نقش یاددهنده دارد، باید خودش هم دائماً در حال یادگیری باشد و همچنین دانشگاه ها برای اینکه در جامعه حضوری موفق و موثر داشته باشند، باید دائماً آمادگی تغییر، تحول و بازنگری را داشته باشند.
دکتر علی اکبری، با اشاره به ساختار گروه های آموزشی، بیان داشت: در ساختار آموزش عالی، امکان ارائه برنامه از پائین به بالا، از طریق گروه های آموزشی وجود دارد و دانشگاه قبول کرده، که مدیران گروه بر اساس رأی اعضای هیأت علمی انتخاب شوند (البته باید برنامه کاری هم ارائه کنند) و باید تصمیمات به صورت گروهی و بر اساس برنامه توسعه دانشگاه صورت گیرد.
رئیس دانشگاه افزود: هر برنامه ای در سطح آموزش عالی و دانشگاه ها تصویب می شود، در نهایت باید در گروه های آموزشی اجرا گردد و برای همین گروه های آموزشی که عامل اجرای سیاست ها هستند، باید بصورت دائم به ارزیابی و تحول فکر کنند، تا بتوانند موفق باشند.