شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه

به منظور معرفی الگوی مناسب دانشجویی از لحاظ علمی، اخلاقی و همچنین پایبندی به هویت ملی و گسترش اصول و ارزش های اسلامی  انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هر سال از اوایل مهرماه شروع و تا آخر آبان ماه نتایج مرحله دانشگاهی آن نهایی می شود.  و  بر همین اساس دانشجوی نمنونه دانشگاهانتخاب شد.

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر آرش فاضلی مدیر امور دانشجویی و دبیر کمیته  انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه، درباره فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه، اظهار داشت: دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) از گروه های فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پایه، دامپزشکی و علوم انسانی در سامانه ثبت نام کرده بودند،  که بر اساس ارزیابی های اولیه توسط سازمان امور دانشجویان، دانشجویان واجد شرایط جهت ارزیابی مدارک و مستندات آنها به دانشگاه معرفی شدند. دانشجویان نمونه از گروه های آموزشی بر اساس بالاترین امتیاز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بر اساس آیین نامه معرفی می شوند.

     مدیر امور دانشجویی  دانشگاه، در خصوص شرایط انتخاب دانشجویان نمونه اظهار داشت: حداقل معدل کل جهت شرکت در این رقابت برای دانشجویان مقطع کارشناسی 16 و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 17 می باشد، که دانشجویان دکتری پس از گذراندن آزمون جامع می توانند در این رقابت شرکت کنند.

    دکتر فاضلی، دربراه اقدامات انجام شده در این زمینه در دانشگاه، گفت: جهت انتخاب هر چه بهتر دانشجوی نمونه، ابتدا کمیته مرکزی دانشگاه مشتکل از هیات رئیسه دانشگاه  تشکیل و مقرر شد که انتخاب دانشجوی نمونه در موعد مقرر و بر اساس آیین نامه صورت گیرد. علاوه بر این کمیته پژوهشی، کمیته فرهنگی، کمیته آموزشی متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان مجرب مستندات پژوهشی، فرهنگی و آموزشی دانشجویان متقاضی بر اساس آیین نامه و شیوه نامه انتخاب دانشجوی نمونه را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس جمع بندی امتیازات کسب شده از بخش های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امتیاز نهایی دانشجویان مشخص می شود، که در هر گروه فقط یک نفر به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه به مرحله کشوری معرفی می گردد. با توجه به ارزیابی های تخصصی بعمل آمده توسط کمیته های علمی و پژوهشی خانم فائزه شه دوست فر دانشجوی دکتری Ph.D. شیمی تجزیه دانشکده علوم پایه بالاترین امتیاز را در بین متقاضیان کسب نمودند و به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه ایلام به مرحله کشوری معرفی گردید که همزمان در هفته پژوهش با حضور هیات رئیسه دانشگاه نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

    مدیر امور دانشجویی، در ادامه خاطر نشان کردند: با توجه به اینکه سالانه انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه ها برگزار می گردد، از دانشجویان عزیز خواستارم ضمن مطالعه دقیق آیین نامه و شیوه نامه، مدارک و مستندات خود را تهیه نمایند، تا از جوایز و تسهیلات این بخش از جمله هدیه نقدی، امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای برگزیدگان مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در مقاطع بالاتر، تامین هزینه فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری، معرفی برگزیدگان جهت عضویت در بنیاد علمی نخبگان بهره مند شوند.

    دکتر فاضلی، در پایان تأکید کرد:  لازم است از زحمات همکاران محترم هیأت علمی دانشگاه که با تلاش شبانه روزی خود سعی در اعتلای دانشجو و دانشگاه دارند صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و امید است که سال آینده شاهد حضور پر رنگ تر دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در این رقابت باشیم.