شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

با موافقت معاون ریاست جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دانشگاه ایلام بعنوان میزبان دومین کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار تعیبن گردید

   دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه تأکید کرد که دومین کنفرانس بین المللی  گرد و غبار در اردیبهشت  سال 1397 با حضور  دانشمندان بزرگ صاحب نظر جهان و به سه  زبان فارسی، عربی و انگلیسی در  دانشگاه  ایلام  برگزار می گردد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اولین جلسه شورای سیاست گذاری دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام با حضور مهندس مروارید استاندار ایلام، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام،  دکتر عسکری معاون توسعه منابع استانداری، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام و روسای سازمانهای محیط زیست، هواشناسی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی ایلام، صبح امروز در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

   در این جلسه ابتدا دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از حمایت های مهندس مروارید استاندار محترم ایلام، به چگونگی روند کسب میزبانی دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان سفر خانم دکتر ابتکار ریاست محترم سازمان محیط زیست کشور به ایلام در سال 1395، موضوع برگزاری دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام با هماهنگی مهندس مروارید استاندار ایلام به ایشان ارائه گردید، که در همان وقت دانشگاه های کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان و شهید چمران اهواز  خواستار میزبانی این کنفرانس شدند، اما در نهایت با میزبانی دانشگاه ایلام موافقت بعمل آمد و از دانشگاه های رامین و شهید چمران خواسته شد که با دانشگاه ایلام  در این زمینه همکاری نمایند.

   دکتر علی اکبری به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس این است که با همفکری صاحب نظران ملی و بین المللی به یک راهکار  واحد برای مقابله با پدیده گرد و غبار دست یابیم.

   رئیس دانشگاه تأکید کرد: برگزاری این کنفرانس در سطح بین المللی کاری بزرگ و سنگین است، که همکاری و همراهی استانداری و دیگر سازمانها و ادارات استان را می طلبد و خوشبختانه مهندس مروارید استاندار ایلام تاکنون همکاری خوبی در این زمینه داشته اند و امید داریم با کمک و همکاری که صورت خواهد گرفت، بتوانیم در سطح مطلوبی این کنفرانس را برگزار نمائیم، تا ضمن تحقق اهداف برگزاری این کنفرانس، گامی در جهت معرفی استان در سطح کشور و جهان برداریم.

   دکتر علی اکبری در ادامه به پی گیری مقدمات برگزاری این کنفرانس پرداخت و بیان داشت: با همفکری و هماهنگی سازمان محیط زیست کشور تصمیم گرفته شد که این کنفرانس در هفتم اردیبهشت سال 1397 برگزار شود و  قرار شد که شورای سیاست گذاری این همایش به ریاست استاندار ایلام و با  حضور دانشگاه ایلام (بعنوان مجری برگزاری کنفرانس)، سازمان محیط زیست استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی، سازمان جنگلها و مراتع  و دانشگاه علوم پزشکی ایلام  تشکیل گردد، که امروز اولین جلسه آن برگزار می گردد.

 رئیس دانشگاه افزود: برای برگزاری این کنفرانس دو دبیر اجرایی و علمی تعیین خواهد شد و فراخوان مقالات در شهریور ماه انجام خواهد گرفت، که آخرین فرصت ارسال مقالات به این کنفرانس 30 دی ماه خواهد بود و در بهمن و اسفند داوری انجام خواهد شد و 11 فروردین آخرین روز ثبت نام در این کنفرانس است.

   دکتر علی اکبری در ادامه با اشاره به بین المللی بودن این همایش گفت: برای برگزاری مطلوب این کنفرانس 10 تن از بهترین اساتید صاحب نظر پدیده گرد و غبار در جهان شناسایی شده اند و مکاتباتی با آنها صورت گرفته است تا زمینه حضور آنها در این کنفرانس فراهم گردد. همچنین در تلاش هستیم تا اساتید صاحب نظر در این زمنیه را از افریقا، چین، کشورهای خاورمیانه، آمریکا و استرالیا به این همایش دعوت شوند.

  رئیس دانشگاه افزود: در جریان دو سفری که هیأت دانشگاه ایلام  در سال جاری به کشور عراق داشت، با مذاکرات و رایزنی هایی که انجام شد؛ دانشگاه های الواسط، التقنیه، سلیمانیه، حلبچه، پلی تکنیک سلیمانیه و گرمیان حمایت جدی و ویژه خود را از برگزاری این کنفرانس اعلام کرده اند.

   در ادامه این جلسه دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام به مقدمات برگزاری این کنفرانس در دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: پایگاه اطلاع رسانی این کنفرانس طراحی گردیده و مکاتباتی با دانشمندان صاحب نام در زمینه گرد و غبار انجام گرفته و ما تلاش داریم تا افراد صانظر را از نقاط مختلف جهان به این کنفرانس دعوت نمائیم، تا خروجی خوبی از این کنفرانس داشته باشیم.

   در ادامه این جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها و  نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی برای برگزاری این کنفرانس حول محور: ضرورت حضور وزارت نیرو در شورای سیاست گذاری کنفرانس، استفاده از تجربیات برگزاری اولین کنفرانس در این زمینه، حضور گسترده صاحب نظران جهانی این پدیده و چاپ مقالات در مجلات معتبر کشوری و جهانی را  ارائه کردند.

   در پایان این جلسه مهندس مروارید استاندار ایلام با تشکر از زحمات دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و دیگر همکاران ایشان برای پی گیری مقدمات برگزاری این کنفرانس، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنفرانس برای استان مایه خیر و برکت شود و خواستار همکاری و کمک گسترده سازمانها و ادارات استان به دانشگاه ایلام در این زمینه شد و بر حمایت کامل استانداری برای ارائه کمکهای لازم تأکید کرد.

 

 

 

 

با موافقت  معاون رياست  جمهور و رييس  سازمان حفاظت محيط زيست کشور، دانشگاه  ايلام بعنوان  ميزبان دومين  کنفرانس بين المللي مقابله با گرد و غبار  تعيبن گرديد با موافقت  معاون رياست  جمهور و رييس  سازمان حفاظت محيط زيست کشور، دانشگاه  ايلام بعنوان  ميزبان دومين  کنفرانس بين المللي مقابله با گرد و غبار  تعيبن گرديد