شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تکمیل پروژه «سیستم های ارتعاش نگار» پالایشگاه گاز ایلام از سوی دکتر مسعود باقلانی استادیار دانشگاه

دکتر مسعود باقلانی، استادیار دانشگاه، موفق به تکمیل پروژه «سیستم های ارتعاش نگار» در پالایشگاه گاز ایلام، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فن ها و زیان های مالی، ناشی از آن شد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، یکی از مشکلات پالایشگاه های گاز در سطح کشور و استان، عمل نکردن به موقع کلیدهای ارتعاشی فَن های هوایی است، که موجب آسیب رسیدن به فَن ها و شکستن پرِه های آنها و حتی توقف خط تولید می شود. در این راستا دکتر مسعود باقلانی، استادیار گروه مهندسی برق و موسس شرکت دانش بنیان «کاوش الکترونیک سوشیان»، بعد از تحقیقات گسترده و زحمات فراوان، موفق به تکمیل پروژه «سیستم های ارتعاش نگار» در پالایشگاه گاز ایلام شد. این سیستم ها، بر روی فن های هوایی پالایشگاه گاز نصب می شوند و  باعث شناسایی اِرتعاش های مختلف فَن ها  شده و در نتیجه مدل عمل  آنها استخراج گردیده و بر این اساس می توان جایابی دقیقی از بهترین موقعیت قرار گیری سُویچ ها به دست آورد و بدین وسیله، از آسیب رسیدن به فَن ها و زیان های مالی شدید ناشی از آن، جلوگیری کرد.

  شرکت «کاوش الکترونیک سوشیان» با هدف انجام فعالیت های دانش محور و ساخت دستگاه های پیشرفته مبتنی بر علم و  کمک به اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان در سال 1392 توسط دکتر باقلانی تأسیس گردید و بعد از چند سال فعالیت و طراحی چندین پروژه، در سال 1395از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری موفق به اخذ رتبه دانش بنیان گردیده و هم اکنون 9 پروژه تحقیقاتی صنعتی مهم در حوزه های  صنایع نفت و گاز، برق و آب، در این شرکت  در حال انجام است.  همچنین 4 کارگر، 8 کارآموز و یک نفر کارورز در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

 

تکميل پروژه «سيستم هاي ارتعاش نگار»  پالايشگاه گاز ايلام از سوي دکتر مسعود باقلاني استاديار دانشگاه