شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام: آزمون سراسری 97 با حضور 13622 داوطلب در استان ایلام برگزار می گردد

آزمون سراسری سال 1397 با حضور  13622 داوطلب در استان ایلام برگزار می گردد که از این تعداد  4564 دوطلب در دانشگاه ایلام به رقابت خواهند پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مصطفی نعمتی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام، درباره برگزاری آزمون سراسری سال 97 در استان ایلام، اظهار داشت: فرآیند شروع آزمون سراسری 1397 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه حضوری مجازی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و همچنین کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، از روز یک شنبه با توزیع کارت ورود به جلسه شروع شده است و داوطلبان می توانند با مراجه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت نمایند.

  معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام، افزود: در صورت هرگونه ایراد و یا مغایرت اطلاعات ثبت نامی با مشخصات کارت ورد به جلسه، داوطلبان می تواند به بخش ویرایش اطلاعات مراجعه و ایرادات احتمالی را اصلاح نمایند و در صورتی که موفق به انجام این کار نشدند، می توانند به باجه ی رفع نقص که از روز سه شنبه 97/4/5 تا صبح روز جمعه 97/4/8 در ساختمان مرکزی دانشگاه ایلام مستقر خواهد شد، مراجعه کرده و ایرادات احتمالی را برطرف نمایند.

 دکتر نعمتی درباره برنامه برگزاری آزمون، بیان کرد: بر اساس برنامه زمانی، آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 7 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه 7 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 8 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه 8 تیر برگزار می شود.

  نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام، با بیان تعداد شرکت کنندگان امسال 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند، گفت: تعداد کل داوطلبان استان ایلان 13622 نفر می باشد که شهرستان ایلام با تعداد 6164 و شهرستان مهران با تعداد 299 دواطلب بیشترین و کمترین آمار شرکت کننده را دارا می باشند.

 معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، افزود: تعداد 4564 داوطلب در دانشگاه ایلام  و در محل دانشکده های فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی و سالن فنی و حرفه ای شهر ایلام به رقابت خواهند پرداخت.

  دکتر نعمتی، درباره ساعات شروع آزمون، اظهار کرد: درِ حوزه­­های امتحانی صبح­ ها رأس‌ ساعت‌ 7:00 (هفت) صبح و بعد از ظهرها رأس ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و فرآیند برگزاری آزمون صبح­ها راس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی‌دقیقه) و بعداز ظهرها راس ساعت 15:00 (سه بعدازظهر) آغاز می ­گردد، لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه­ های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد ماه 97 بر روی سایت سازمان قرار می گیرد.