شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ارائه خدمات متنوع و رایگان مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه

رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، از ارائه خدمات متنوع و رایگان این مرکز، در طول 90 روز گذشته، به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، خانم دکتر سارا آزادی، رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، با اشاره به آغاز به کار این مرکز در آبان ماه سال جاری، بیان داشت: در راستای ارتقاء سلامت جسم و روان دانشگاهیان و با اهتمام جدی دکتر علی اکبری ریاست محترم دانشگاه، پی گیری های دکتر عدالتی معاون محترم دانشجویی و با مساعدت دکتر ملابهرامی معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی، این مرکز در اوایل  آبان ماه سال جاری در ساختمان فعلی (دانشکده قدیم کشاورزی) که دارای شش اتاق است آغاز به کار کرد و در سه حوزه بهداشت، درمان و مشاوره به صورت رایگان خدمات متنوعی را به دانشگاهیان ارائه می کند.

    رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، افزود: در بخش بهداشت این مرکز، پزشک عمومی هفته ای 2 روز، در  روزهای یک شنبه و چهارشنبه از ساعت 11 صبح الی 14 ظهر و پرستار در تمامی روزهای هفته، از ساعت 10 صبح الی 14 ، خدمات پزشکی و پرستاری اعم از معاینه، فشارسنج، قد و وزن،  تست قند خون، پانسمان و بخیه را به صورت رایگان، به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ارائه می دهد.

    خانم دکتر آزادی، اضافه کرد: همچنین پزشک حاضر در این مرکز، پزشک معتمد دانشگاه است و برای همین از تاریخ 96/10/16 تا 96/11/4 در مجموع 127 دانشجو برای حذف پزشکی امتحانات پایان ترم نیم سال اول تحصیلی 97-96، به این مرکز مراجعه کردند، که بعد از معاینات و بررسی های لازم،  حذف پزشکی 27 مورد تأیید گردید.

   رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، در توضیح خدمات ارائه شده بخش بهداشت این مرکز، گفت: کارشناس بهداشت این مرکز بصورت دائم از سلف سرویس، خوابگاه های دانشجویی، بوفه ها و بعضی مراکز دیگر بازدید کرده و کلرسنجی و آزمایش میکروبی آب آشامیدنی دانشگاه را نیز انجام می دهد.

   وی درباره خدمات بخش مشاوره، اظهار کرد: بخش مشاوره خدماتی در زمینه سلامت روان را به دانشجویان ارائه می دهد و در جریان پایش سلامت دانشجویان اطلاعات مربوط به 371 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه جمع آوری شد و به دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم ارسال گردید.

    خانم دکتر آزادی، برگزاری کارگاه یکی دیگر  از اقدامات انجام شده در این مرکز عنوان کرد و گفت: در طول سه ماه گذشته، سه کارگاه با عناوین افسردگی و درمان، ارتباط بین فردی و استرس، برای دانشجویان برگزار گردید، که خوشبختانه با استقبال روبرو شد و تعداد زیادی از دانشجویان و بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این کارگاه ها  شرکت کردند و ان شاء الله تا پایان سال جاری سه کارگاه دیگر هم برگزار خواهد شد.

ارائه خدمات متنوع و رايگان مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه به اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه