شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ابراز خرسندی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از روند توسعه دانشگاه ایلام

دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست هیات رئیسه دانشگاه، از توسعه خوب دانشگاه ایلام و همدلی و همراهی مجموعه مدیریت دانشگاه، ابراز خرسندی کرد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و هیات رئیسه دانشگاه، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  در این نشست، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، توضیحاتی درباره تاریخچه و وضعیت کنونی دانشگاه ارائه کرد و با بیان اینکه روند توسعه حوزه های مختلف دانشگاه   مطلوب می باشد، در زمینه وضعیت حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ، ما تأکید بر تنوع و مشارکت همگان داریم و برای همین ما به حاکمیت یک تفکر در دانشگاه پایان دادیم و زمینه حضور و مشارکت دانشجویان با سلایق مختلف را فراهم کردیم.

رئیس دانشگاه، افزود: ما به آزاد اندیشی باور داریم و آن را در عمل به اجرا گذاشتیم و  اهتمام ما بر آن است، که همه صداها را بشنویم و با همه سلایق همکاری کنیم.

  رئیس شورای فرهنگی دانشگاه، در زمینه فعالیت انجمن های علمی، گفت: بر اساس برنامه استراتژیک، ما بر توسعه فعالیت های انجمن های علمی در راستای تمرین مدیریت، خلاقیت و کارگروهی دانشجویان تمرکز کردیم و خوشبختانه نتیجه اعتماد ما موجب تنوع، هنرمندی، شور و نشاطی شد، که بر هشتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت حاکم بود و نمایشگاه امثال این جشنواره بواسطه همکاری، تعامل و کار مشترک دانشجویان، جلوه ی خاصی به دانشگاه بخشیده بود.

  در این نشست، دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با ابراز شور و شعف بخاطر توسعه خوب دانشگاه ایلام و ابراز خرسندی از همدلی و همراهی مجموعه مدیریت دانشگاه، بیان داشت: علیرغم مشکلات و کاستی هایی که وجود دارد، خوشبختانه توسعه خوبی در دانشگاه ایلام صورت گرفته، که بی شک این مهم، حاصل صمیمیت و همدلی حاکم بر مدیریت دانشگاه است.

  وی افزود: خوشبختانه دانشگاه ایلام جزء دانشگاه های کم حاشیه است و امید دارم این وضعیت با همراهی همه شما استمرار داشته باشد.

  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تحسین اقتدار هیات رئیسه دانشگاه ایلام، اظهار کرد: تنوع حاکم بر دانشگاه ایلام و شنیدن صداهای مختلف و همکاری با سلایق متفاوت و گاه متضاد، نشان از اقتدار و توانمندی مدیریت دانشگاه است، که مایه تحسین می باشد.

   دکتر غفاری، تأکید کرد: باید بپذیریم، که  توسعه و پیشرفت ما در گِرو رُشد دیگران است و وقتی که این زمینه بوجود آمد، هم افزایی حاصل می شود و دیگر انرژی همدیگر را تلف نخواهیم کرد، بلکه مکمل یکدیگر خواهیم بود و طبیعی است، که دستاورد و برآیند همکاری و تعامل مشترک، پیشرفت همگانی است، امری که نمونه آن را الحمدالله در دانشگاه ایلام مشاهد می کنیم.

  استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران، افزود: وقتی که ما این نوع تنوع را پذیرفتیم و فضای فوق الذکر حاصل شد، از کهولت باز می مانیم و به حاشیه نمی رویم و تاریخ گواهی می دهد، هرجا که به تنوع و تکثر احترام گذاشته شده، رشد و رونق هم حاصل شده است.

   معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اضافه کرد: وقتی که تاریخ رشد تمدن ها را بررسی می کنیم، می بینیم که، درخشش تمدن ها حاصل همفکری، گفت و گو و پذیرش گفتمان ها و سلایق مختلف بوده و هر جا که راه ها را بسته اند و خواسته اند که یک گفتمان حاکم شود و دیگر گفتمان ها محدود گردد، رشد آن تمدن ها با خدشه مواجه شده است.

   دکتر غفاری، در زمینه سند دانشگاه اسلامی دانشگاه ها، گفت: سند دانشگاه اسلامی دانشگاه ها، یک سند اصلی و بالادستی در توسعه نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی است و تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، وقتی که سند راهبردی توسعه خود را  تدوین می کنند، به اسناد بالادستی نظام آموزش عالی و از جمله این سند اصلی استناد می کنند و بخاطر اینکه عضو کمیته اسلامی شدن دانشگاه ها می باشم و از روند امور مطلع هستم، اعلام می کنم که خوشبختانه درصد بالایی از آنچه که در این سند وجود دارد، الان بخوبی اجرا می شود.

   معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تأکید کرد: ما باید خیلی مراقبت باشیم، که محتوای بعضی از اسناد دیگر، به نوعی در تناقض یا در تعارض با آنچه که در این سند پیش بینی شده، نباشد، تا ان شاء الله گام های مهمی در زمینه تحقق این سند، که یک سند آرمانی است برداشته شود، که البته تحقق این مهم زمان بر است.

همچنین در این نشست، دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، گزارشی از روند برنامه ها، اقدامات و افتخارات بدست آمده در این حوزه ارائه کرد.

ابراز خرسندي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از روند توسعه دانشگاه ايلام ابراز خرسندي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از روند توسعه دانشگاه ايلام ابراز خرسندي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از روند توسعه دانشگاه ايلام