شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه: اجرای 74 طرح پژوهشی برون دانشگاهی توسط اساتید دانشگاه در 26 ماه گذشته

در راستای مسئولیت دانشگاه در قبال مسائل، مشکلات  و نیاز های پژوهشی و مطالعاتی کلان استان و کشور (بویژه استان ایلام)،  اجرای 74 طرح پژوهشی برون دانشگاهی  در 26 ماه گذشته توسط اساتید دانشگاه انجام گرفته است.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی صیدی، مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه، در توضیح عملکرد این دفتر، اظهار داشت: دانشگاه ایلام بعنوان دانشگاه جامع استان، خود را در قبال مسائل، مشکلات  ونیاز های پژوهشی و مطالعاتی کلان استان و کشور (بویژه استان ایلام) مسئول و پاسخ گو می داند و در راستای تعامل و همکاری دوجانبه با سایر دستگاه ها، نهاد ها، دانشگاه ها و موسسات علمی و پژوهشی، تفاهم نامه های همکاری متعددی منعقد کرده است.

  مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه، افزود:  دانشگاه ایلام در طول سه سال اخیر برانجام مطالعات وپژوهش های هدفمند و تقاضا محور با تأکید بر مشکلات و مسائل استان ایلام متمرکز شده است و ضمن انعقاد تفاهم نامه  های همکاری متقابل با دستگاه های اجرایی ملی و استانی، تاکنون طرح های مطالعاتی و پژوهشی متعددی به سفارش و درخواست کارفرمایان اجرا نموده است.

 دکتر صیدی، اضافه کرد: در سال 95 جمعا 4 تفاهم نامه و در طول 2 ماه نخست سال جاری، 2 تفاهم نامه منعقد شد و  اساتید دانشگاه در سال 95، سی و هشت طرح، در سال 96، نوزده طرح و در 2 ماه نخست سال 97، هفده طرح پژوهشی برون دانشگاهی را انجام داده و یا در دست اجرا دارند.

  دکتر صیدی در زمینه همکاری دانشگاه و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، بیان داشت: یکی از دستاورد های بسیار ارزشمند دانشگاه در حوزه ی تعاملات ملی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و جلب حمایت های مالی قابل توجه این صندوق برای اساتید و دانشجویان کشور می باشد.

  وی افزود: مطابق مفاد این تفاهم نامه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور متعهد گردیده است، از اجرای 12طرح تحقیقاتی در راستای حل مشکلات و اولویت های استان، سه طرح تحقیقاتی پَسا دکترا و 10رساله ی دکترا حمایت نماید، که اعتبار مالی این تفاهم نامه به صورت مشترک توسط طرفین (صندوق و دانشگاه) به نسبت 70 درصد صندوق و 30 درصد دانشگاه تامین و هزینه خواهد شد.

  مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه، اضافه کرد: در این راستا فراخوان ارائه طرح های پژوهشی با درنظر گرفتن اولویت ها و نیاز های استان و صندوق به دانشکده های مختلف ارسال و اطلاع رسانی شده و  تاکنون 24 طرح پروپزال طرح پژوهشی به دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه واصل گردیده است و پژوهشگران محترم حداکثر تا روز دوشنبه مورخ 7 خرداد 1397 فرصت دارند درخواست های خود را در این زمینه به ما تحویل نمایند