شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری کارگاه های کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد

پیرو تفاهم نامه سه جانبه مابین وزارت عتف، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ کارگاه­های آموزشی « کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد» ویژه دانشجویان همیار سلامت دانشگاه برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه­ های آموزشی « کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد» ویژه دانشجویان همیار سلامت دانشگاه، با حضور دکتر عدالتی، معاون دانشجویی دانشگاه و دکتر امامی پور مدیر فرهنگی و اجتماعی روز پنج شنبه 97/1/23 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   در مراسم افتتاحیه این کارگاه ها، دکتر عدالتی، معاون دانشجویی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، بر تلاش همگانی برای کنترل و کاهش آسیب­های اجتماعی تأکید کرد.

    معاون دانشجویی دانشگاه، با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری این کارگاه های در سه سطح اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان گفت: در مرحله اول این دوره آموزشی در سه کارگاه برای دانشجویان همیار سلامت برنامه ریزی و در ادامه برای اعضای هیات علمی و کارکنان برگزار خواهد شد.

     در این مراسم همچنین دکتر امامی پور، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به بررسی بخشی از آسیب های اجتماعی در جامعه پرداخت و آموزش مهارت های زندگی را گامی موثر در کنترل کاهش آسیب ها دانست و تأکید کرد دانشگاهیان به عنوان پیش قراولان فرهنگی نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه عاری از آسیب ها را دارند و این وظیفه دانشگاهیان را سنگینتر نموده است.

  کارگاه اول با موضوع آموزشی معرفی انواع مواد و قرص های روانگران، شناخت عوامل خطر در اعتیاد و باورهای شایع و اشتباه در خصوص مواد و قرص های روانگردان، با حضور سرکار خانم میرحسینی کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزارشد.

 کارگاه دوم با موضوع آموزش مهارت های زندگی با تاکید بر خشن و جرأت مندی، با حضور آقای کردی از سازمان بهزیستی استان برگزار گردید.

کارگاه سوم با موضوع آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی، با حضور خانم شهبازی از مشاورین برجسته استان برگزار گردید.

لازم به ذکر است بر اساس نظرسنجی صورت گرفته پس از دوره آموزشی، مباحث مطرح شده در کارگاه­های آموزشی مورد استقبال دانشجویان شرکت کننده قرار گرفت و حاضرین خواهان برگزاری این دوره در سطح دانشگاه بودند.

 

برگزاري کارگاه هاي کنترل کاهش آسيب هاي اجتماعي در حوزه پيشگيري از اعتياد برگزاري کارگاه هاي کنترل کاهش آسيب هاي اجتماعي در حوزه پيشگيري از اعتياد برگزاري کارگاه هاي کنترل کاهش آسيب هاي اجتماعي در حوزه پيشگيري از اعتياد