شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان در دانشگاه

 نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان، با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان، با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر توکلی مدیرکل آموزشی، خانم دکتر پیرزادنیا مدیر تحصیلات تکمیلی و معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان،  صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  در این نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، با تأکید بر ارتقاء جایگاه آموزش در دانشگاها و موسات آموزش عالی، اظهار داشت: به علت اینکه در سال های اخیر ماموریت های زیادی به دانشگاه ها محول شده و بخش عظیمی از ظرفیت دانشگاهها بدان اختصاص یافته است، برای همین بیم دارم ماموریت اصلی دانشگاه یعنی «آموزش» کمتر مورد توجه قرار گیرد و بدین لحاظ وزارت علوم، برای اینکه آموزش در دانشگاه ها به جایگاه اصلی خود برگردانده شود، «دهه سرآمدی آموزش» را با 10 برنامه متنوع  طراحی و ابلاغ نموده است.

   رئیس دانشگاه لازمه تحقق  ارتقاء آموزش در سطح استان را منوط به  تعامل صحیح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی  دانست و بیان داشت: دانشگاه ایلام با هیچ دانشگاه و موسسه ای رقابت نمی کند، بلکه وظیفه ما حمایت از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و چنانچه تعامل درستی مابین ما شکل بگیرد و زمینه استفاده از ظرفیت ها و تجارب یکدیگر فراهم گردد،  در آن صورت آموزش در سطح استان ارتقاء خواهد یافت.

   دکتر علی اکبری با تأکید بر هدفمند کردن رابطه آموزش و پژوهش، اظهار کرد: بهترین پژوهش ها بر  اساس آموزش اصولی صورت می گیرد و برای اینکه اساتید، پژوهش های مفید و درستی انجام دهند، باید آموزش های لازمه را کسب نمایند  و از جمله با آموزش صحیح می توان جلوی سرقت های علمی گرفته شود.

   رئیس دانشگاه با بیان اینکه حتماُ باید شیوه های سنتی تدریس با روش های نوین جایگزین شوند، گفت: متأسفانه هنور شیوه های سنتی تدریس در دانشگاه ها معمول است و باید این امر مورد بازنگری جدی قرارگیرد و از شیوه ها و ابزارهای نوین برای تدریس استفاده شود.

  دکتر علی اکبری، افزود: اختیارات اعضای هیأت علمی زیاد است و متأسفانه  گاه سوء استفاده هایی از این اختیارات انجام می گیرد و برای همین باید با فرهنگ سازی درست و آموزش صحیح، جلوی تخلفات و سوء استقاده های احتمالی گرفته شود.

   رئیس دانشگاه یکی از برنامه های جدی «دهه سرآمدی آموزش» را «دانشگاه بدون حصار»، عنوان کرد و بیان داشت: قبلاً دانشگاه ها از جامعه جدا بودند و نه در روند تحولات جامعه تأثیر داشتند و نه جامعه بر آنها تأثیر می گذاشت، که این امر یک آسیب جدی بود و امروز همه پذیرفته اند، که دانشگاه تافته جدا بافته نیست و باید مسئولیت های مهم  و از جمله مسئولیت اجتماعی را عهده دار شود و در روند توسعه جامعه تاثیر جدی داشته باشد.

   دکتر علی اکبری با بیان اینکه باید مابین آموزش و کار آفرینی رابطه دوسویه برقرار گردد، بیان داشت: باید اقدامات و برنامه های مختلف در دانشگاه ها انجام گیرد، تا قبل از اینکه دانشجویان وارد جامعه هدف شوند، آموزش و تجربه لازم را کسب نمایند و  برای همین آموزش نباید فقط  در کلاس درس انجام گیرد، بلکه  زمینه عملی یادگیری برای دانشجویان فراهم گردد.

   در ابتدای این نشست، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اظهار داشت: از سوم تا دوازدهم اردیبهشت بعنوان «دهه سرآمدی آموزش» از طرف وزارت علوم نامگذاری شده است، تا زمینه بازگشت آموزش به جایگاه اصلی خود  فراهم گردد.

    رئیس شورای آموزشی دانشگاه، افزود: دانشگاه ایلام از سه سال پیش، برنامه های مختلف و متنوعی در این زمینه انجام می دهد و در سال جاری تصمیم گرفته شد، که این روند به دانشگاه ها و موسات آموزش عالی استان هم منتقل گردد .

  دکتر نعمتی، اضافه کرد: در این زمینه انتظار داریم نظرات و پیشنهادت مختلف مطرح گردد و تجارب مختلف در دسترس هم قرار گیرد، تا زمینه ارتقاء سطح آموزش در استان فراهم گردد.

در ادامه معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسات آموزش عالی استان به بیان دیگاهها و نظرات خود پرداختند.

 

  

 

 

نشست معاونين آموزشي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان در دانشگاه