شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه ایلام: مردم با شرکت در انتخابات از حقوق خود دفاع می کنند

رئیس دانشگاه ایلام گفت: شرکت در انتخابات جزو حقوق اساسی شهروندان است و مردم با حضور در انتخابات و ریختن آرای خود به صندوق ها، از این حق خود به درستی دفاع می کنند.

دکترمحمد علی‌اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم با حضور آگاهانه در پای صندوق های رای می توانند چهار سال با خاطری آسوده شاهد نقش آفرینی کسانی باشند که به آنها اجازه حضور در مجلس را داده اند.
وی افزود: با توجه به جایگاه رفیع نمایندگی مجلس در کشور، از جامعه دانشگاهی و تمامی آحاد جامعه درخواست می شود حضوری فراگیر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری داشته باشند.
دکتر علی‌اکبری تاکید کرد: چهره های قابل انتخاب در انتخابات دارای برتری نسبی هستند و باید همه تلاش کنند در مقایسه نامزدها با یکدیگر، نامزد اصلح را انتخاب کنند.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه رسالت جامعه دانشگاهی تبیین فرهنگ درست انتخاباتی است، گفت: دانشگاهیان در خصوص هدایت فرهنگ انتخاباتی به مسیر درست و اصولی دغدغه دارند.
دکترعلی‌اکبری افزود: باید بدون جانبداری از نامزد مشخصی راهکارها و برنامه های نامزدها به چالش کشیده شود و این بهترین راه برای کمک به انتخاب درست و آگاهانه مردم است.
وی یادآور شد: برای جامعه دانشگاهی بسیار مهم است که بداند نامزدها برای حل کدامیک از مسائل جامعه طرح و برنامه دارد و تا چه اندازه با جغرافیای علمی، اقتصادی و سیاسی و مشکلات استان آشنا هستند.
وی اضافه کرد: دانشگاه جایگاهی است که می تواند بدرستی این پرسش ها را مطرح کند و اگر نامزدها پاسخ مناسب داشته باشند می توانند نظر جامعه دانشگاهی را جلب کنند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: به همین دلیل شرایطی برای تشکل های دانشجویی دانشگاه ایلام فراهم شده است تا با تبیین فرهنگ درست انتخاب، زمینه انتخاب بهتر برای جامعه دانشگاهی استان فراهم شود.
دکترعلی‌اکبری افزود: برنامه ریزی شده است با حضور 11 نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان دو نشست پرسش و پاسخ برگزار شود که شب اول آن (دوشنبه شب) با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد و امشب نیز دومین نشست با حضور برخی دیگر از نامزدها برگزار خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد حضور نامزدها در دانشگاه و اعلام برنامه های آنها باعث شود جامعه دانشگاهی با ملاحظه توانمندی های آنها انتخاب درستی در روز هفتم اسفند داشته باشند.
33
نفر نامزد برای کسب 2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام و هفت نامزد نیز برای احراز یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه ایلام با دو نماینده شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه اصلی دهلران با یک نماینده متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

رئيس دانشگاه ايلام: مردم با شرکت در انتخابات از حقوق خود دفاع مي کنند