شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم بر نقش فعال دانشگاهیان در انتخابات تاکید کرد

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها در زمینه انتخابات رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید در خصوص حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی پرشکوه نقش فعالانه و موثر ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد فرهادی در جلسه شورای معاونان وزارت علوم گفت: دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و تعیین کننده داشته اند و در تثبیت و تداوم عزت مندانه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نقش مهمی دارند که در همین راستا از جامعه علمی و دانشگاهی انتظار می رود در مقوله انتخابات که از ارکان نظام مردمسالاری دینی جمهوری اسلامی برآمده از خواست میلیونها ایرانی است و در قانون اساسی به آن توجه ویژه شده است، مشارکت و حضوری حداکثری داشته باشند.

وی افزود: انتخابات در قوانین جمهوری اسلامی ایران و اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی آنچنان جایگاهی دارد که  اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت جمهوری اسلامی ایران که با حضور و خواست میلیونی مردم ایجاد شده بود در معرض انتخاب عمومی گذاشته شد و  در سخت ترین دوران دفاع مقدس نیز برگزاری انتخابات حتی یک روز هم به تاخیر نیفتاد.

وزیر علوم اظهار داشت: در جامعه ایران، دانشگاهیان به عنوان یکی از گروههای مرجع فکری، نقش مهمی در هدایت و شکل دهی افکار عمومی دارند و به همین دلیل باید به تشویق سایر اقشار مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام است همت گمارند .

وی گفت: دانشگاهیان می توانند با  تکیه بر دانش و تخصص خود  و نقد  علمی برنامه های اعلامی نامزدهای انتخاباتی و گروههای سیاسی،  هم در افزایش شور و شوق  انتخاباتی  در جامعه موثر باشند و  هم  نقش خود را در زمینه آگاهی بخشی به جامعه برای انتخاب گزینه های بهتر ایفا کنند.

دکترفرهادی تاکید کرد: آنچه برای دانشگاه اهمیت دارد افزایش میزان مشارکت مردمی در انتخابات است و در این زمینه،  توجه به منافع ملی، رعایت  قوانین و  اخلاق  اسلامی ایرانی، تبیین درست  و  پرهیز از تخریب افراد و گروهها مورد توجه جامعه علمی دانشگاهی است.

وزير علوم بر نقش فعال دانشگاهيان در انتخابات تاکيد کرد