شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آنچه که شخصیت شیخ نمر باقر النمر را تشکیل می دهد هویت گیری او از اندیشه های امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام خمینی( ره ) بود

حجت السلام هاشمی در اعتراض به اعدام شیخ نمر گفت: این عمل عربستان از نظر قانونی وحقوقی محکوم است و دولی که داعیه حقوق بشر را دارند و سازمان های جهانی مدافع حقوق ملت ها باید به این اقدام واکنش نشان دهند.

حجت السلام و المسلمین هاشمی،  معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام درواکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر  بدست رژیم آل سعود  در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی  بیان داشت: اندیشه حاکم بر حاکمیت عربستان مبتنی براندیشه های وهابیت است لذا با این اقدام نفرت و انزجار همه شیعیان از سیاست های خویش را فراهم کردند.

وی ضمن محکومیت این اقدام بدور از انسانیت رژیم آل سعود، افزود:  قدرت های استکباری برای اجرایی کردن نقشه های شوم خود در دنیای اسلام توسط مبلغان و نیروهایی که در این کشورها تربیت کرده اند و با حمایت های مالی که ازسوی  این کشورها دریافت می دارند استفاده می کنند. لذا از زمانی که آل سعود حکومت را در دست گرفته است همواره در پی اختلاف انگیزی، دامن زدن به تضعیف امت اسلامی و پیاده کردن اندیشه های شیطانی قدرت های بزرگ و ممانعت از انسجام امت اسلامی بوده است.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام گفت: آل سعود خط مقدم در گیری با جریانهای مقاومت در کشورهای اسلامی و یکی از موانع مهم پیش روی آزادی خواهی و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است.

وی ضمن بیان همکاری آل سعود با قدرتهای استکباری و پشتیبانی مالی این حکام خود فروخته از استکبار جهانی، بیان داشت: عربستان و حاکمیت موروثی آن، با حمایت از دولت های استکباری همواره صدمات زیادی را بر پیکره امت اسلامی وارد ساخته است.

حجت السلام هاشمی  با بیان اینکه اعدام این عالم شیعی ضایعه ای دردناک برای امت اسلامی است، تصریح کرد: این عمل عربستان از نظر قانونی وحقوقی محکوم است و دولت هایی که داعیه حقوق بشر را دارند و سازمان های جهانی  مدافع حقوق ملت ها باید به این اقدام واکنش نشان دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام در خصوص بیان اقدامات این عالم شهید اظهار داشت: آیت الله شیخ نمر باقرالنمرقبل از این نیز در سال های 2006و2008 نیزتوسط حکومت آل سعود دستگیر شده و همواره حرمت نهادن به نماد های دین وشعائر دینی و رفع مشکلات  مردم، وجود حداقل آزادی های مدنی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود واداره امور به دست مردم را خواستار بوده است.

حجت السلام هاشمی تصریح کرد: استکبار ستیزی ویژگی اصلی این عالم شیعی بود و همواره اعتراض خود را نسبت به بازیچه بودن کشور عربستان و سلطه ایادی استکبار بر این کشور مسلمان را که داعیه ی ام القری بودن جهان اسلام را دارد بیان نموده که مسلما حکومت عربستان هیچ کدام از این مواضع را برنمی تافت و به همین بهانه حکم اعدام این عالم را اجرایی نمود.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام، افزود: آنچه که شخصیت این عالم را تشکیل می دهد هویت گیری او از اندیشه های امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام خمینی بود.

وی در خصوص ضرورت اتحاد عالم اسلام در خصوص این اقدام بیان کرد: کشورها و رسانه های اسلامی و مردم مسلمان دنیا باید اعتراض و انزجار خود را نسبت به اجرای این حکم غیر انسانی خطاب به حکام آل سعود و سازمان های بین المللی به ظاهر حامی حقوق بشر اعلام نمایند.

آنچه که شخصيت شيخ نمر باقر النمر را تشکيل مي دهد هويت گيري او از انديشه هاي امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام خميني( ره ) بود