شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام عنوان کرد: جمع‌آوری و مطالعه 10 گونه حشره از کشور قطر

دکتر مجید میراب‌بالو، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: گزارش گونه­‌های جدیدی از حشرات در کشور قطر توسط دانشگاه ایلام تهیه شده است.

عضو هیأت علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشگاه ایلام از جمع آوری و گزارش 10 گونه از حشرات راسته بالریشکداران از کشور قطر خبر داد و گفت: در رابطه با شناسایی فون حشرات (به خصوص حشرات راسته بالریشکداران یا تریپس‌ها) در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گزارش‌های معدودی دیده می‌شود که در این میان، در رابطه با این گروه از حشرات در کشور قطر تاکنون هیچگونه مطالعاتی انجام نشده بود.

وی ادامه داد: در این رابطه، نمونه‌برداری‌هایی که از گیاهان موجود در دوحه قطر توسط بنده در سال‌های 2012 و 2013 انجام گرفت، جمعاً 10 گونه تریپس جمع‌آوری شد که نتایج آنها در سال 2014 در مجله Arab Journal of Plant Protection(مجلة وقایةالنبات العربیة) که دارای نمایه ISI است و همچنین در سال 2015 در مجله علمی – پژوهشی Journal of Crop Protection (دانشگاه تربیت مدرس) به چاپ رسید.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اخیرا نمونه‌های دیگری از کشور قطر توسط گروهی از حشره‌شناسان دانمارکی (دانشگاه کپنهاگ) جمع‌آوری شده است که در حال حاضر، بنده مشغول شناسایی آنها در دانشگاه ایلام هستم.

شایان ذکر است دکتر میراب بالو پیش از این در تألیف 5 کتاب علمی آموزشی و شناسایی 8 گو نه جدید حشرات در سطح کشور نیز فعالیت داشته.

عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام عنوان کرد: جمع‌آوري و مطالعه 10 گونه حشره از کشور قطر