شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

در دستیابی به اهداف عالی آموزشی اولین هدف، ایجاد آرامش در دانشگاه است

رئیس دانشگاه ایلام در گفتگو با ایلام رصد

در دستیابی به اهداف عالی آموزشی اولین هدف، ایجاد آرامش در دانشگاه است

دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام گفت: اولین هدف برای رسیدن به برنامه های عالی آموزشی، ایجاد آرامش و بازگرداندن دانشگاه به چارچوب و مأموریت اصلی خود می باشد.

دکتر “محمد علی اکبری ” رئیس دانشگاه ایلام در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلام رصد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به ملت بزرگ ایران بخصوص به دانشجویان و دانشگاهیان و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه دانشگاهی گفت:  پیروزی مردم ایران در بهمن 57 حاصل حضور همه مردم عزیز ایران در عرصه تعیین سرنوشت، با تأسی از آموزه های دینی و اسلامی در ذیل رهبری امام راحل(ره) بود و این پیروزی زیباترین برگ تاریخ ایران و سرآغاز پیشرفت ملتی قلمداد می شودکه در طول تاریخ سرآمد ملت های جهان بوده است.

وی افزود: خداوند سبحان را شاکریم که در چنین ایامی، عطیه‌ای چون نظام جمهوری اسلامی را بر ما عنایت فرمود و در پرتو این نظام مقدس تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای توفیق خدمتگذاری نصیبمان گرداند.

دکتر علی اکبری با اشاره به نقش دانشگاهیان در تحقق نظام مقدس اسلامی وحفظ وحراست ازآن اظهار داشت: یکی از عناصر محوری در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن و همچنین در تداوم آن جوانان دانشجو بوده اند و نقش آنان در شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن در تداوم وپیگیری اهداف و ارزشهای انقلاب غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه ایلام به همسو بودن دانشجویان با تحولات جامعه ایران و حضورآنان در اکثر مراکز آموزش عالی به خصوص در سالهای آخر عمر حکومت پهلوی اشاره و بیان داشت:  بیشتر دانشجویان خواستار ایجاد دگرگونی های بنیادی اقتصادی، سیاسی و ایدئولوژیک در نظام حکومتی پهلوی بودند وایجاد مراکز، کانون هاو کتابخانه های اسلامی که نوعی بازگشت به ارزش های دینی بود بیانگر مطالبات دانشجویان در جریان مبارزات مردمی بود.

 

توجه به کرسی های آزاد اندیشی از برنامه های ویژه دانشگاه است

دکتر علی اکبری تصریح کرد: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آزاد اندیش بوده و فعالیت های فرهنگی نمی تواند با آزاد اندیشی و آزاد منشی در تعارض باشد.

وی گفت: ما معتقد هستیم که این دانشجویان متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در صورتی که زمینه فعالیت برای آنها فراهم شود با سلایق مختلف به تحکیم نظام کمک خواهند کرد.
رئیس دانشگاه ایلام افزود: برهمین اساس یکی از سیاست های این دوره از دانشگاه توجه به فعالیت های فرهنگی و ایجاد تنوع در فعالیت های دانشجویی است، به گونه ای که فعالیت هایی قابل قبول در چارچوب نظام و در تنوع وسیعی به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: در برنامه های آتی دانشگاه به کرسی های آزاد اندیشی که از دستورات مقام معظم رهبری است توجه ویژه ای شده و تلاش می کنیم این مهم با جدیت بیشتری  در چار چوب نظام و با ایجاد زمینه برای حضور همه سلایق در دانشگاه فراهم شود.

 

در دستیابی  به اهداف عالی آموزشی، اولین هدف، ایجاد آرامش در دانشگاه است

 

دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام بیان داشت: دانشگاه ایلام با 82 رشته تحصیلی در تمام مقاطع اعم از کاردانی تا دکتری تخصصی و تحصیل بیش از 6 هزار دانشجو با همکاری 184 عضو علمی از دانشگاه های پیشتاز در استان می باشد.

وی افزود: این دوره از دانشگاه توجه خاصی به فعالیت های آموزشی و پژوهشی دارد.

علی اکبری اظهار کرد: اولین هدف برای رسیدن به این برنامه ها در دانشگاه ایجاد آرامش و بازگرداندن دانشگاه به چارچوب و مأموریت اصلی خود می باشد.

وی ادامه داد: به حول قوه الهی و تلاش همه دانشجویان و همکاران تلاش خواهیم کرد که جایگاه دانشگاه ایلام در همه جهات به درستی ارتقا پیدا کرده و تمام عقب ماندگی های گذشته به سرعت مرتفع گردد.

فعالیت های دانشگاه مبتنی بر برنامه خواهد بود

این مقام مسئول تصریح کرد: مهمترین امر در انجام هرکاری داشتن برنامه است و کار بدون برنامه برای دانشگاه حکم سم را دارد.

دکتر علی اکبری تأکید کرد: برهمین اساس برای رفع کمبودهای موجود دانشگاه در بخش رفاهیات دانشجویان و سایر بخش های دانشگاه اعم از آموزش، پژوهش، توسعه فعالیت های عمرانی و … سیاست ها و استراتژی هایی تدوین شده است.

وی ادامه داد: این سیاست ها بصورت برنامه های مدون چندساله بوده که پیش نویس آن حاضر شده و در صورت نهایی شدن به اطلاع دانشجویان و اهالی مطبوعات و رسانه رسانده می شود.

دکتر علی اکبری در پایان گفت: در این دوره از فعالیت دانشگاه،  فعالیت ها مبتنی بر منطق و برنامه خواهد بود و هیچ اقدامی بدون برنامه ریزی قبلی صورت نخواهد گرفت.

 

 

در دستيابي به اهداف عالي آموزشي اولين هدف، ايجاد آرامش در دانشگاه است