شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جشن انقلاب در دانشگاه ایلام

« به گزارش روابط عمومی » جشن بزرگ انقلاب در هشتمین روز از دهه مبارک فجر ویژه خانواده محترم اعضاء هیأت علمی و کارکنان دانشگاه در سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

آقای دکتر علی اکبری: مردم ایران به عنوان یکی از ملت‌های بزرگ در خاورمیانه و جهان، راه خود را در بهمن 1357 انتخاب کردند.

در این مراسم شاد ابتدا آقای دکتر علی اکبری ریاست محترم دانشگاه سخنان خود را با عرض سلام و احترام خدمت همه عزیزان، سروران ارجمند، روحانیت معظم، اساتید معزز، کارکنان خدوم، دانشجویان عزیز آغاز نمود و به فرزندان خانواده دانشگاه که افتخار داده اند و گل مجلس دانشگاه شده اند، خوش آمد گفت.

 ریاست محترم دانشگاه دهه فجر را فرصت بزرگی دانست تا یاد بشود از عظمتی که مردم ایران آفریدند. ایشان تغییر را حاکی از رسیدن جامعه به درجه فهم و شعور و عدم پذیرش وضعیت و خواهان تغییر، آن هم به دست خود دانست که انقلاب اسلامی مظهر چنین افتخاری است.

آقای دکتر محمد علی اکبری بیان داشت: دهه فجر فرصت مغتنمی است تا از عزت و عظمتی که این مردم رقم زدند یادی کنیم، مردم ایران به عنوان یکی از ملت‌های بزرگ خاورمیانه و جهان، راه خود را در بهمن 1357 انتخاب کردند، آن‌ها نه تنها در ایجاد نظام مردمسالاری دینی اهتمام ورزیدند؛ بلکه به الگوسازی در خودکفایی و نفی وابستگی به استکبار در جهان تبدیل شدند.
وی تشکیل، حفظ و مدیریت امور این نظام را در دستان پرتوان مردم اعلام کرد و افزود: بزرگترین افتخاری که این انقلاب در جهان رقم زد اسلامی بودن آن دانست که این نکته‌ ارزنده برای ساکنان و دوستداران ایران افتخار آفرین است.
سرپرست دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: با تاسی از همین انقلابی که امروز جشن سی و ششمین سال آن را برپا کرده‌ایم و ذیل پرچم ولایت، خادمتان خواهم بود، برای الگو شدن دانشگاه ایلام در تمام استان همت می‌کنم، جا برای خدمت همه در این عرصه وجود دارد .

 

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی : انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل نظام دو قطبی را به هم ریخت

 حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در جشن انقلاب اظهار داشت: هر آنچه که داریم مرهون سعی شهدا، ایثارگری جانبازان، فداکاری رزمندگان و همه دلسوزان به اسلام و حکومت امام زمان (عج) است، امیدواریم که بتوانیم در عمل، سپاسگذار همه‌ تلاشگران عرصه جهاد و ایثار باشیم.
وی با تبریک به آقای دکترمحمد علی اکبری در انتصاب به سمت سرپرستی دانشگاه ایلام افزود: وی اولین کسی است که افتخار کسب مرتبه استاد تمام در استان ایلام را دارند، تجربه مدیریت در عرصه‌های مختلف را داشته‌اند، امیدواریم با اتکا به خداوند منان بتوانند امورات دانشگاه و ارتقای علمی آن را به نحو احسن رقم بزند؛ البته در بحث مدیریت از یک سو توانمندی، تصمیم گیری و سیاستگذاری‌های مدیر و از سوی دیگر همراهی تمام مجموعه با ریاست، سبب سمت و سو یافتن به هدف می‌شود.


حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: حاکمیت الله، قدرت و نفوذ معنوی حضرت امام (ره)، شهادت طلبی مردم، اتحاد همه اقشار کشور، همراه کردن ارتش با انقلاب، تقابل با جهان استکبار، فریاد شعار نه غربی نه شرقی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان، استقلال سیاسی، قرار دادن ایران در جایگاه شایسته در عرصه بین المللی، شکستن استبداد داخلی از ویژگی‌های ناب انقلاب اسلامی است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام هنر امام را ایجاد همبستگی بین ارتش و مردم عنوان کرد و گفت: به جای گلوله به ارتشیان گل تقدیم کردند، ارتش گذشته در کنار نام خدا، اسم شاه را قرار می‌دادند، اینکه امام (ره) با پیاده شدن از هواپیما دست خلبان فرانسوی را گرفتند حاوی پیام‌های فراوان بود، تا پیش از انقلاب حاکمیت دنیا دست بلوک قدرت شرق و غرب بود، جهان دو قطبی به رسمیت شناخته شده بود هر حرکتی در این دنیا که اتفاق می‌افتاد وابسته به اتحاد جماهیر شوروی یا آمریکا بود، امام به عنوان مهمترین مرجع سیاسی کشور فرمودند که شعار نه شرقی و نه غربی را بر روی سردر وزارت امور خارجه بنویسید، مستکبرین نگران رشد سریع این نظام بودند، در همان دوران که جنگ سرد در بین دو بلوک حاکم بود برای از بین بردن این نظام دست در دست یکدیگر فشردند و حزب بعث را به جان ایران انداختند.
وی استقلال سیاسی و عمومیت بخشیدن خدمت رسانی به همه‌ مردم را از ابعاد تحولات داخلی انقلاب دانست و ادامه داد: در گذشته اگر مردم به یک سرباز انتقاد می‌کردند با واکنش و بی‌احترامی وی مواجه می‌شدند، امروزه استبداد داخلی برچیده شده است، در خروش مردم ایران سه عنصر با عناوین رهبریت، مردم و مکتب اسلام باعث شد که این انقلاب به نتیجه برسد، این شاخصه مهم عرصه داخلی انقلاب است.
حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل نظام دو قطبی را به هم ریخت و از نظام تک قطبی که در راس آن آمریکایی کدخدا بود، جلوگیری کرد و در ادامه گفت: نظام اسلامی برخلاف اهداف آن‌ها حرکت کرد و مستکبرین را سنگر به سنگر در بخش‌های اضمحلال انقلاب، کمرنگ کردن پیام نظام، عدم صدور انقلاب، خاورمیانه بزرگ، شرم الشیخ، قرارداد مادرید و توطئه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و جنگ نرم شکست داد.

شایان ذکر است در این مراسم با اجرای برنامه های متنوع، خانواده دانشگاه لحظات شادی را در کنار هم سپری نمودند و به متولدین سال 1357 و 12تا 22 بهمن هر سال جوایزی اهداء و از نفرات برتر مسابقاتی که به مناسبت برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه برگزار شده بود تقدیر بعمل آمد.

جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام جشن انقلاب در دانشگاه ايلام