شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

همایش استانی دانشگاهیان عمره گزار

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » همایش عمره گزاران دانشگاهیان و مراکز آموزش عالی استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سراج، اساتید، دانشجویان و عمره گزاران در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین دکترسراج در این همایش بیان داشت: در سوره مبارکه بقرة آیه 197 آمده است؛ حج، در ماه‌های معینی است و کسانی که حج را بر خود فرض کرده‌اند، آنچه از کارهای نیک انجام دهید، خدا آن را می‌داند و زاد و توشه تهیه کنید، که بهترین زاد و توشه، پرهیزکاری است، و از عصیان و نافرمانی از من بپرهیزید ای خردمندان.

وی با تاکید بر اینکه ره توشه سفر دانشجویانی که به مکه مشرف می شوند تقوا باشد، ادامه داد: تقوا به معنی آن است که در زندگی فردی و اجتماعی خود آن کاری را انجام دهید که خداوند از شما خواسته است، صرف رفتن به مکه چندان مهم نیست، چندین دفعه و مکررا رفتن نیز با اهمیت نمی باشد، چه بسیار کسانی که در صدر اسلام بیش از 40 بار به مکه مشرف شدند اما آنچه در تاریخ از ایشان مانده است و نقل می شود خوبی و خیر نیست. 

رئیس شورای هماهنگی عمره عتبات دانشگاهیان ابراز داشت: رفتن به سفر مکه هنر نمی باشد؛ خدا نکند که این سفر رفتن ها به عادت تبدیل شود، آنچه مکه دارد تقوا است بدون شک آن کس که تقوای الهی پیشه کند همیشه حاجی است.
حجت الاسلام سراج، خادم الحجاج شدن را توفیقی دانست که نصیب هر کسی نمی شود وی خاطرنشان کرد که امام سجاد ( ع) هرگاه به سفر مکه میرفتند خود را به عنوان خادم کاروان معرفی می کردند بنابراین، اساتید دانشگاه نباید منتظر این باشند که عده ای به آنان خدمت کنند، همه‌ی زوار مانند یکدیگر هستند و چیزی جز دو تکه حوله ندارند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ایلام دانشجویان زائر ایرانی را سفیران جمهوری اسلامی اعلام کرد و بیان داشت: وهابیت از خواب بیدار شده است و به شدت تبلیغ می کند، کتاب و جزوه رایگان ارائه می دهد؛ بنابراین رسالت شما به عنوان قشر فرهیخته‌ی دانشگاهی روشنگری و شفاف سازی برای خودتان و اطرافیانتان است.

شایان ذکر است در این همایش آقای دکتر شریفی راد کارگاهی با موضوع وهابیت شناسی برگزار نمود.

در پایان این مراسم، ازرابطین فرهنگی در بخش حج و زیارت و خادمین در این عرصه تجلیل به عمل آمد.

همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار همايش استاني دانشگاهيان عمره گزار