شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح رئیس پردیس بین المللی دانشگاه قم در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ناصح با گرامیداشت هفته علم و معلم و استاد به تبیین آثار شهید بزرگوار مرتضی مطهری پرداخت و گفت: دانشگاهیان در هر رشته و گروهی هیچگاه از آثار شهید مطهری بی نیاز نخواهند بود.

وی با پیشنهاد مطالعه یک بار کامل آثار مطهری به اساتید تصریح کرد: با گذشت سال ها از نوشتن این آثار هنوز پاسخگوی همه شبهات و پرسش های مطرح شده از سوی جوانان و دانشجویان بوده است.

حجت الاسلام ناصح با با ارزش خواندن شغل معلمی به اهمیت آن در اسلام پرداخت و افزود: در اسلام به هیچ موضوعی به اندازه علم و دانش و آگاهی اهمیت داده نشده است و این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که از اهداف خلقت آفرینش، دادن علم و آگاهی است.

رئیس پردیس بین المللی دانشگاه قم اظهار داشت: هر ظرفی گنجایش مخصوص خودد را دارد و با آنچه که در آن ریخته می شود فضای آن کمتر شده  و گنجایش آن محدود می شود اما تنها چیزی که هرچه بیشتر بر آن بیفزایی گسترده تر می شود ظرف علم و دانش و آگاهی است.

وی با اشاره به روایتی از مولا امیرالمؤمنین(ع) درخطاب به کمیل اظهار داشت: مولا به کمیل گفت هرچیزمحدودیتی دارد تنها چیزی که از هیچ جهت محدود به حدی نیست علم است.

وی به لزوم کسب بینش و درک عمیق در عالم اشاره و گفت: عالم اگر ربانی باشد و بر اساس بینش و درک الهی و با تواضع و فروتنی در مسیر کسب علم و آگاهی قدم بردارد و مسیر خود را در جهت کسب رضای حق تعالی قرار دهد عمل او ارزشمند تر خواهد شد.

مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح