شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم جشن بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) ، جشن با شکوه میلاد حضرت زهرا و روز زن، با هدف بزرگداشت مقام زن، با حضور جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان دختر، با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام  در سالن اجتماعات آیت الله حیدری(ره)  برگزار شد.

در آغاز  این برنامه آقای دکتر محمد علی اکبری، ریاست محترم  دانشگاه ایلام در سخنانی، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا (س)؛ وجود نازنین حضرت زهرا(س) را مایه فخر و مباهات همه مسلمانان و خصوصاً شیعیان دانست والگوگیری از شخصیت کامل و بی بدیل دخت رسول خدا( صلی الله علیها و آله )  را برای تمام زنان مایه ی آرامش و سعادت در زندگی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه نقش و حضور ارزشمند بانوان در عرصه های اجتماعی را با اهمیت خواند و گفت: دانشگاه ایلام قول میدهد در خصوص استفاده از توانمندی های بانوان در امور دانشگاه عمل کرده تا آنان با حضور در جایگاه واقعی خود این توانمندیها را به ظهور برسانند.

وی به انتصاب های جدید بانوان در دانشگاه اشاره و افزود: در دانشگاه ایلام نه تنها هیچ مانعی برای دستیابی و ارتقاء شغلی بانوان وجود ندارد بلکه تلاش می شود تا جایگاه ویژه ای داشته باشند.  

دکتر علی اکبری در پایان بابیان اینکه هدف از برنامه دانشگاه دربخش دانشجویی،تنوع برنامه های فرهنگی است، تصریح کرد: در سال جدید شاهد تنوع برنامه های موجه و ارتقاء سطح کیفی  برنامه های فرهنگی در دانشگاه خواهیم بود.

 

سخنران بعدی این مراسم ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر هاشمی معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام بودند که ضمن تبریک میلاد ام ابیها فاطمه الزهرا(س) و امام عظیم الشأن، تکریم و تجلیل از مقام مادر و روز زن را مبارک دانست و با اشاره به آغاز سال 94 با حال و هوای معنوی و فاطمی گفت: امیدوارم این فضای معنوی موجب رسیدن به کمال و تعالی جامعه شده و بتوان در تحقق شعار سال "ملت و دولت" همدلی وهمزبانی  گام های مؤثری برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی به تبیین اهمیت جایگاه مادر از نگاه قرآن اشاره و افزود: مهمترین معیار و ملاک ارزیابی  درستی و نادرستی یک عمل، کتاب خداست، لذا در قرآن آمده است که اگر می خواهید در زندگی سعادتمند شوید یکی خدا را بپرستید و دوم اینکه به والدین خود احترام بگذارید و احترام به پدر و مادر را در طراز پرستش خداوند بیان نموده است.

با تبیین جایگاه ویژه فاطمه الزهرا(س) بر طبق روایتی از امام صادق (ع) بیان داشت: وجود مقدّس دخت فاطمه الزهرا(س)، حقیقت و باطن لیلة القدر (شب قدر) است؛ و معرفت آن حضرت، همطراز درک شب قدر معرفی شده است.

معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام به نامگذاری روز میلاد فاطمه الزهرا(س) به عنوان روز مادر از سوی امام راحل اشاره وگفت: به حدی مقام مادر والا و با ارزش است که امام (ره) با توجه کامل به شخصیت ویژه فاطمه الزهرا(س) روز میلاد این بانوی عظیم الشأن را روز مادر اعلام کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانوان جامعه باید با تأسی و الگوپذیری از سیره و منش فاطمه الزهرا(س) در مسیر کمال و بهروزی پیش رفته و دنیا و آخرت خود را تضمین نمایند.

 

شایان ذکر است،  مولودی خوانی، اجرای نمایش توسط گروه شوگار از استان لرستان، مسابقه و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های این جشن بود. 

 

 

 

 

مراسم جشن بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر