شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تجاوز عربستان به یمن از تبعات دخالت های آمریکا در منطقه است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، حجت الاسلام دکترمهدی اکبرنژاد، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلام رصد حادثه فرودگاه جده را حادثه تلخ و نگران کننده ای برای همه مسلمانان دانست وبا اظهار تأسف از بروز این حرکت زشت و ناشایست،گفت: معمولابرخوردهایی که با حجاج ایرانی در سفر حج رخ می دهد نه در این سطح اما بی احترامی ها و نامهربانی هایی که با حجاج در دوره های مختلف بخصوص در مدینه دیده شده است باعث تأسف است.

وی افزود: آل سعود باید بداند زواری که به این کشور سفر می کنند هم میهمان هستند و هم زائر بیت الله، لذا حفظ شأن و عزت آنها لازم است.

دکتر اکبرنژاد با بیان اینکه این حادثه اخیر احساسات مردم را جریحه دار کرده است اظهار داشت:  تصمیم دولت در تعلیق سفر حج عمره، تصمیمی درست و منطقی است لذا اگر قرار باشد بخاطر یک امر مستحبی به مردم بی احترامی شود و کرامت آنان خدشه دار گردد انجام مستحب لزومی ندارد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام تأکید کرد: این تصمیم دولت، تا زمانی که کشور عربستان به خود آید و عاملین را مجازات کند مؤثر بوده و آنان را متوجه این موضوع خواهد کرد که حرمت و کرامت زوار باید تأمین شود.

دکتر اکبرنژاد با اشاره به  تجاوز عربستان به یمن افزود: از دیگر حرکات ظالمانه ای که توسط آل سعود در منطقه رخ داده است حمله و تجاوز بدون مجوز و دلیل این کشور به یمن است.

وی ادامه داد: در یمن خود مردم خواهان تغییر حاکمیت شده اند و خواست اکثریت مردم براین بوده است و کشورهای دیگر حق ندارند به زور و تجاوز مانع خواست آنان شوند. لذا تعرض غیر انسانی به زیرساخت های این کشور اسلامی، بدور از انسانیت است و گویا دنیا نیز وجدانش از بین رفته است.

حجت الاسلام دکتر اکبرنژاد  به سکوت مجامع جهانی در قبال این تجاوز اشاره و بیان کرد: اگر یمن رابطه خوبی با آمریکا داشت آیا باز بدین نحو شورای امنیت سکوت می کرد و با دخالت و تجاوز دیگر کشورها موافق بود؟

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام تصریح کرد: این گونه حرکات متجاوزانه بسیار خطرناک بوده و اگر این گونه اعمال در بین کشورها باب شود موجب از بین رفتن امنیت جهانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: خود آمریکا با حمله به عراق و افغانستان باعث شکل گیری ناامنی دراین منطقه شده است و این اعمال  و حرکات ازتبعات دخالت های آمریکا است.

دکتر اکبرنژاد با بیان اینکه این اقدامات نه تنها امنیت منطقه را تأمین نمی کند بلکه باعث جسور شدن ظالمین و کشورهای قدرتمند و زورگو می شود خاطرنشان کرد: قطعا آل سعود پاسخ این اقدام خود را خواهد گرفت و مردم یمن هم بدون شک با ایستادگی و غیرتی که از خود نشان داده اند پیروز این کارزار بوده و درست است که از لحاظ نظامی قدرت چندانی ندارند اما در عرصه های مختلف کارزار پاسخ محکمی به عربستان خواهند داد.

وی در پایان ضمن همدردی با مردم بی دفاع یمن گفت: ضمن همدردی با مردم یمن این نوید را به آنها خواهیم داد که حرکت و تجاوز غیر انسانی عربستان قطعا به شکست منجر خواهد شد و پیروزی از آن مردم  غیرتمند یمن است.

تجاوز عربستان به يمن از تبعات دخالت هاي آمريکا در منطقه است