شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجویی در دانشگاه های ایلام

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام گفت: ثبت نام اعتکاف دانشجویی 25 فروردین آغاز شده و تا 10 اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی،حجت‌الاسلام والمسلمین “سیدمحمدباقر هاشمی” معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلام رصد، با اشاره به آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانشجویان مراکز آموزش عالی استان گفت: کار ثبت نام از علاقه‌مندان به شرکت در این آیین معنوی از روز ، 25 فروردین آغاز شده و تا 10 اردیبهشت ادامه دارد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری اعتکاف دانشجویی با حضور نمایندگان دانشگاه‌های مختلف استان، افزود: با توجه به میزان استقبال دانشجویان برای شرکت در این سنت حسنه تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام اظهار داشت: در حال حاضر مسجد دانشگاه ایلام با ظرفیت 350 نفر و مسجد دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ظرفیت 100 نفر برای اسکان معتکفان خواهردر نظر گرفته شده است و برای محل اعتکاف برادران از دو مسجد در سطح شهر و مسجد دانشگاه پیام نور استفاده می شود.
حجت الاسلام هاشمی به استقبال گسترده بانوان دانشجو برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان استقبال دانشجویان با توجه به اینکه تداخلی با فصل امتحانات ندارد بیش از سنوات گذشته باشد و روزهای 12 تا 14 اردیبهشت که همزمان با ایام‌البیض است این سنت حسنه با حضور پرشور این عزیزان برگزار شود.
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در این ایام برای معتکفان پیش‌بینی شده است، گفت: علاوه بر برگزاری مراسم دعا و مناجاتی که مختص این ایام توصیه شده، برنامه‌های متنوعی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در یک کتاب کار تعریف شده و برای دانشجویان معتکف اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با حضور کارشنان در رشته‌های گوناگون برگزار می‌شود، بیان کرد: این فعالیت‌ها به صورت جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی، نشست و گفت‌وگو و کرسی آزاد‌اندیشی با دعوت از شخصیت‌های کشوری برای حضور در جمع دانشجویان اجرا می‌شود.
حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: به همین منظور ستادی متشکل از اعضای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، هیئت‌های فرهنگی و مذهبی، تشکل‌ها، کانون‌ها، مدرسان گروه معارف و مجموعه سایر فعالان فرهنگی مراکز آموزش عالی برای ایجاد موج فرهنگی و تجلی آن باورهای دینی که در سطح جامعه و دانشجویان وجود دارد در این راستا با برنامه‌ریزی منسجم فعالیت می‌کنند.
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه از ظرفیت شبکه استانی صدا و سیما نیز در جهت اطلاع‌رسانی و تبیین احکام، اهمیت و جایگاه اعتکاف بهره‌گیری می‌شود، بیان کرد: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در سنت حسنه اعتکاف می‌توانند برای ثبت‌نام که از نیمه دوم فروردین آغاز شده است به دفاتر نهاد رهبری، کانو‌ن‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه‌های خود مراجعه کنند.

وی به تقارن ایام البیض اعتکاف با روز معلم و میلاد حضرت علی (ع) اشاره کرده و افزود: نهاد رهبری مصمم است در این ایام با پرداختن به ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) و آشنا نمودن دانشجویان با مفاهیم والای نهج البلاغه، این اسوه تقوا و صبر و بردباری را بیشتر به دانشجویان بشناساند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی تحقق جامعه قرآنی و دینی را در شناخت ابعاد وجودی و شخصیتی و سیره و منش ائمه علیهم السلام دانست و تأکید کرد: با استفاده از فضای معنوی اعتکاف و برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب با این ایام و حال و هوا، دانشجویان و دانشگاهیان را با مبانی حکومت دینی، و سنت و سیره علوی وفرهنگ مهدوی آشنا کنند تا با الگوگیری از آنها زندگی دینی و اسلامی داشته باشند.

آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجويي در دانشگاه هاي ايلام