شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برسر مصالح ملی کسی معامله نمی کند- اطاعت از قانون،عامل ایجاد وحدت است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت:همه باید بدانند که برسر مصالح ملی کسی معامله نمی کند و همه ی ملت پای این قضیه ایستاده اند، چه تحریم شود چه نشود عزت مردم نباید مورد معامله قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام “شمس الله سراج”مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در گفتگویی با خبرنگار ایلام رصد، درمورد ویژگی امسال که سال همدلی و همزبانی ملت و دولت اعلام شده گفت: شاید پیش بینی حضرت آقا در این نامگذاری با توجه به مسئله هسته ای و مذاکرات ایران با ?+? وقضایای دیگر بی تاثیر نبوده است و آینده نگری ایشان در این خصوص، از عواملی است که امسال را به «دولت و ملت همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند.

وی در خصوص نتایج حاصله از بیانیه لوزان و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار داشت:  توجه به دو مسئله در این زمینه لازم و ضروری است یکی اینکه فعلا یک بیانیه و بعبارتی یک توافق نامه موقت سیاسی است و چیزی ندارد که انسان را خوش حال کند یا غمگین، و دیگراینکه مهم این است که در تیرماه چه خواهد شد.

 

 وحدت ملت و دولت عامل همه پیروزی ها و موفقیت های انقلاب است

 حجت الاسلام سراج افزود: در طول شکل گیری نظام اسلامی یک اصل بسیار مهم که حضرت امام به آن تاکید ویژه داشتند اصل وحدت کلمه بود و انقلاب و نظام هرجا که توانست پیروزی و موفقیتی به دست آورد، زمانی بوده است که همه اعضای خانه ی ملت و دولت توانستند یک حرف و یک کلمه را ادا کنند.

وی در خصوص توصیه به اصل وحدت کلمه در بحث هسته ای اظهار کرد: فارغ از بحث نتایج توافق نامه که مثبت است یا منفی اگر همه ی گروه ها و دسته جات یک صدا روی منافع ملی متمرکز شده و از آن دفاع کنند، موفقیت از آن ایران خواهد بود و این نباشد که گروهی خود را صاحب ایران بدانند و به دیگران به چشم نامحرم بنگرند، که در این صورت ضرر خواهیم کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: در جریانات اخیر و مذاکرات هسته ای اینکه رهبری فرمودند خواص را حداقل در جریان مذاکرات بگذارید شاید از فکر آنها هم بشود استفاده کرد و تیم را قوی کرد معنایش همین است.

 

قضیه هسته ای یک قضیه ملی است و با غیرت و ابهت ایران سروکار دارد

دکتر سراج تصریح کرد: آنچه که در جلسات کاری بادردمندان نظام و متخصصان و کسانی که دغدغه نظام را دارند و صاحب نظرند اگردر میان گذاشته شود چه بسا راهکارهای جالب تر و بهتری نصیب ایران می شود چون قضیه هسته ای یک قضیه ملی است و با غیرت و ابهت ایران سروکار دارد.

 

همه باید بدانند که برسر مصالح ملی کسی معامله نمی کند

 وی در ادامه گفت: در واقع یکی از پارامترهای ابهت و اقتدار ایران حق هسته ای است و کسی حق ندارد ابهت ملت را بشکند اگر بخواهیم بین اسم امسال که وحدت و همزبانی است با مسئله هسته ای به نوعی گره بزنیم معنایش این است که حداقل در این مسئله از جمهوری اسلامی ایران یک صدا بیرون برود و آن صدای عدم معامله برسر مصالح ملی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که برسر مصالح ملی کسی معامله نمی کند و همه ی ملت پای این قضیه ایستاده اند، چه تحریم شود چه نشود عزت مردم نباید مورد معامله قرار بگیرد.

وی از ملزومات شکل گیری این وحدت را عمل به قانون دانست و بیان کرد:  اگر همه دولت و گروه های سیاسی به آنچه که قانون است به نحو مساوی عمل کنند، چه قانون گذار؛ چه مجری قانون و چه مردم؛ به قوانین مصوب جمهوری اسلامی تن دهند خیلی ازمشکلات کشور که در اثر قانون گریزی و دور زدن قانون وبدعمل کردن به قانون و تفسیر بدقانون بروز می کند از بین خواهند رفت.

 

اولین اصل ایجاد وحدت، عمل به قانون است/همه در برابر قانون مساوی اند

 حجت الاسلام سراج با بیان اینکه اولین اصل ایجاد وحدت، عمل به قانون است تصریح کرد: این نباشد هرجا قانونی به نفع گروه سیاسی باشد آن قانون بلد شود و اگر به ضرر یک گروه سیاسی خاص شد آن قانون بایکوت شود، همه در برابر قانون مساوی اند.

وی اصل دوم در ایجاد وحدت را راستگویی بیان کرد و گفت: می بایست به آنچه که وعده داده شده به مردم عمل شود زیرا مردم ناظرند و می بینند، بنابراین خیلی بی انصافی است چیزی گفته شود و فکر کنند که مردم متوجه نیستند مردم شاید حرف نزنند اما خوب حواسشان هست چی به آنها گفته شده و چی می خواهند؛ لذا اصل راستگویی باید در همه ی دولت ها مخصوصا این دولت نمود داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام افزود: . اصل دیگردر ایجاد همدلی و وحدت این است که مردم را از خود جدا ندانسته و آنها را محرم های انقلاب بدانیم، چیزی که امام خمینی بارها می فرمود ما چیز مخفی از مردم نداریم و البته منظور این نیست که مردم وارد ریزمباحث کلان کشور شوند وظیفه مردم هم این نیست؛ معنای این حرف این است که اصول کلی سیاست های اجرایی را به مردم بگوییم تا آنها نیزحمایت همیشگی خود را نسبت به نظام و انقلاب حفظ کنند.

 

سال 94 سال رویدادهای سخت و سرنوشت ساز ایران اسلامی است

 وی با اشاره به این نکته که سال ?? به احتمال زیاد سال کارهای سخت برای ملت ایران خواهد بود بیان کرد: این رویدادها و اتفاقات را هم  در عرصه بین المللی و منطقه ای و هم درعرصه ی داخلی با توافق نهایی مذاکرات در تیرماه وبحث انتخابات مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که لزوم وحدت مردم و مسئولین در رسیدن به اهداف نظام در این خصوص بسیار مهم خواهد بود.

 حجت الاسلام سراج با بیان این نکته که مذاکرات هسته ای میدان آزمونی برای هردو طرف است یادآور شد: حداقل برد ما در این توافق این است که ثابت کردیم آنچه که داریم طبق قانون آژانس بین المللی انرژی اتمی است و چیز مخفی نداریم.

 وی در ادامه افزود: مسائل کشورهای همسایه ما به منافع ملی ما گره خورده است و سال پرکاری برای کشور و نظام خواهد بود که اگر وحدتی در بین نباشد نمی توان به شکل مناسب وارد عرصه ها شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه قضیه هسته ای مال همه ی نظام است اظهار داشت: اگر امریکا تحریم ها را لغو نکند همان روز بعداز توافق غنی سازی ما به ?? درصد می رسد و این را هم مجلس وضع کرده است پس باید منتظر باشیم طرف مقابل مثل شطرنج چه مهره ای را انتخاب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بحث وحدت و همدلی بیشتر دولت مورد خطاب است تصریح کرد: مردم همواره گوش بزنگ رهبری بوده و هرآنچه از آنان خواسته شده انجام داده اند لذا دولت است که باید رفاه و معیشت مردم را مدنظر داشته و بحث تورم رابیشتر جدی بگیرد و در بحث اقتصاد مقاومتی به مردم اعتماد کند.

برسر مصالح ملي کسي معامله نمي کند-  اطاعت از قانون،عامل ايجاد وحدت است