شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نقش آموزش عالی در اقتصاد مقاومتی را تبیین کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ، پیوند دادن صنعت و جامعه با اقتصاد دانش بنیان و نظریه پردازی  برای تبدیل  اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان را  از رسالت های آموزش عالی  برشمرد .

به گزارش روابط عمومی ، دکتر سید ضیا هاشمی در همایش "گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر بیمه و تامین اجتماعی " گفت : بخشی از وظایف وزارت علوم ناظر به این است که رشد علمی و فناوری کشور را در جهتی ساماندهی کند که اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از دانش حرکت کند.

وی افزود: دیگر ماموریت وزارت علوم و دانشگاهها نظریه پردازی برای تبدیل مفهوم اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان غالب اجتماعی در جامعه است که این امر نیازمند آزاد اندیشی و حمایت از منتقدان این مفهوم است زیرا بدون نقد یک گفتمان آن گفتمان پایدار و غالب نخواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد : بزرگان نظام اسلامی و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران از آزاد اندیشی در دانشگاهها حمایت می کنند و ماباید فضای نقد و نظر را برای دلسوزان انقلاب اسلامی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تامین اجتماعی در جامعه گفت : تامین اجتماعی به یک مفهوم همان امنیت اجتماعی است که در درجه اول دانشگاههای کشور باید از این امنیت برخوردار باشند که این مهم ازطریق استقلال دانشگاهها و عدم تکیه آن به منابع عمومی به نتیجه می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مفهوم اقتصاد مقاومتی را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت : همانگونه که انقلاب اسلامی یک گفتمان جدید را به بشریت عرضه کرد، اقتصاد مقاومتی نیز درپی ارائه یک گفتمان جدید از درون اقتصاد اسلامی است.

وی همچنین اقتصاد مقاومتی رامصون ماندن در مقابل شوک های ناگهانی و فراز و فرودهای اقتصادی تعریف کرد و گفت : هم باید در مقابل شوک های رکودی مصون باشیم و هم برای مقابله با شوک های دوران رونق و افزایش درآمدها برنامه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به فعالیت های دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی گفت : بر اساس یک نظرسنجی علمی 90درصد دانشجویان کشور سیاست های دولت را در دیپلماسی صحیح دانسته  و از آن حمایت می کنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم نقش آموزش عالي در اقتصاد مقاومتي را تبيين کرد