شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تجمع اعتراض آمیز اعضاء هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام ( ص )

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی »، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سراج، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ، در تجمع‌ اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) فضایل و معیارهای اخلاقی را مختص به هیچ گروه، ملل و نحله خاصی قرار نداد، حرف‌های او برای همه جهانیان بود.
وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر(ص) در نشر مکارم اخلاقی، گفت: حضرت محمد(ص) اگر دعوت به عدالت کرد برای همه بود، اگر نهی از ظلم کرد نسبت به همه بود و لذا اقلیت‌های دینی و مذهبی در زمان رسول اکرم(ص) از احترام خاصی برخوردار بودند و حقوقشان به طور کامل رعایت می‌شد و این نیت پیامبر(ص) الگویی برای جهانیان است.
حجت‌الاسلام سراج با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو در هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص)، افزود: در جایی که شعار دروغین آزادی گوش فلک را کر کرده است، مسئله توهین به یک شخصیت ذوالفضائل را مطرح کردند و اقدام عملی انجام دادن، اگر به دقت بنگریم این حکایت از یک پیام دارد و آن این است که، دشمنان فهمیده‌اند این سیری که در اسلام شروع شده و دارد جهانی می‌شود باید به شکلی جلوی این نور را بگیرند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، ادامه داد: این اقدام ضد فرهنگی دولت فرانسه نشانه این است که دستاوردهای دین اسلام به معنای تام کلمه، نه اسلام آمریکایی که در عربستان و آمریکا مطرح شده و نه شیعه لندنی که در انگلستان مطرح است بلکه آن اسلام ناب محمدی نوید این را می‌رساند که معیارهای اخلاقی و دینی در تمام عالم، نفوذ پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه این اقدام حکایت از این دارد که موج اسلام‌گریزی از بین رفته و موج اسلام‌گرایی در کشورهای مختلف آغاز شده است، افزود: آنها به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان با موج گسترش اسلام مبارزه فیزیکی کرد، لذا می‌خواهند در جبهه فرهنگی چهره اسلام را خدشه‌دار کنند.
حجت‌الاسلام سراج گفت: این اقدام توهین‌آمیز نقض نظریه متفکران غربی نظیر نیچه است که معتقدند، «هرگاه دین نباشد، اخلاق رشد می‌کند»، اما امروز نتیجه می‌گیریم هرجا دین باشد اخلاق حاکم است و هر جا دین نباشد اخلاق نیز نابود می‌شود. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، گفت: کار ضد فرهنگی این نشریه فرانسوی این پیام را برای ما مسلمانان دارد که گروه‌هایی مانند القاعده، داعش و سایر گروهک‌ها که به اسم اسلام قد علم کرده‌اند هیچ کدام مدافع اسلام نیستند، بلکه دست آنها در کیسه استکبار جهانی است.
وی اضافه کرد: به دولت فرانسه پیام ما این است که آنچه را ادعا می‌کردید که کشورتان مهد آزادی است اینگونه نیست و ما دو چیز را را محکوم می‌کنیم، یکی توهین و دیگری خشونت در هر نحله‌ای که باشد، همان حادثه تروریستی که در نشریه شارلی‌ابدو رخ داد. مسئله توهین این نشریه باید از قبل به صورت قانونی پیگیری می‌شد نه اینکه به اسم اسلام اقدام به خشونت کنند و اینکه اگر بخواهند موضوعی نظیر حادثه یازده سپتامبر بر علیه مسلمانان درست کنند، این مسئله نیز محکوم است.
یادآور می‌شود، در پایان این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در بیانیه‌ای اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص ) تجمع اعتراض آميز اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه در توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام  ( ص )