شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست مشترک شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال‌احمر استان

دکتر محمد علی اکبری: دانشگاه‌ها خود را مقید می‌دانند که فراتر از چارچوب‌های مرسوم آموزشی و بیش از گذشته نسبت به سرنوشت جامعه حساس باشند

رییس دانشگاه ایلام گفت: تقویت حس نوع‌ دوستی، ایجاد حس مسئولیت اجتماعی، افزایش مشارکت داوطلبانه در مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی و در یک‌کلام حساس بودن نسبت به سرنوشت جامعه از اولویت‌های کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر محمد علی‌اکبری در نشست مشترک شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال‌احمر استان با ابراز خرسندی از وجود هماهنگی و انسجام در حوزه‌ی فرهنگی دانشگاه‌های استان اظهار داشت: خوشبختانه حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها با انسجام و هدایت ایجادشده زمینه‌ی اجرای برنامه‌های مناسبی در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در عالی‌ترین سطوح بین جامعه دانشگاهی و جمعیت هلال‌احمر گفت: ظرفیت بسیار مناسبی از حیث کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت در جهت تربیت شهروند مسئول استفاده کنیم.

علی‌اکبری با اشاره به بحران‌های سال گذشته و امسال ازجمله زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌ها و سیل گفت: با توجه به‌احتمال وقوع بلایای طبیعی متعدد ضرورت دارد همه‌ی ما برای مقابله با چنین پدیده‌هایی آمادگی کامل داشته باشیم.

رئیس دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها خود را مقید می‌دانند که فراتر از چارچوب‌های مرسوم آموزشی و بیش از گذشته نسبت به سرنوشت جامعه حساس و در خدمت همنوعان باشند، بحران‌ها و بلایای طبیعی پشت سر هم نشان‌دهنده ضرورت ایجاد ساختارها، سازمان‌ها و برنامه‌های مناسب و علمی برای پیشگیری و مقابله با چنین رخدادهایی است.

وی با اشاره به حضور خودجوش و داوطلبانه‌ی دانشجویان دانشگاه‌های استان در مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام در سال جاری گفت: ظرفیت و انرژی دانشجویان باید در قالب شبکه‌‌ای از کانون‌ها و گروه‌های دانشجویی سامان یابد تا در صورت لزوم بتوانیم در فعالیت‌های امداد و نجات و کمک‌رسانی از این قابلیت به‌درستی و به‌صورت هدایت‌شده استفاده کنیم.

دکتر علی اکبری تصریح کرد: تقویت حس نوع ‌دوستی، ایجاد حس مسئولیت اجتماعی، افزایش مشارکت داوطلبانه در مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی و در یک‌ کلام حساس بودن نسبت به سرنوشت جامعه از اولویت‌های کانون‌های هلال‌احمر دانشجویی است.

مدیر عامل جمعیت هلا احمر استان ایلام : ثمره‌ی همکاری هلال احمر و دانشگاه‌ها نصیب مردم می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با اشاره به وجود تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: ثمره‌ی همکاری این مجموعه‌هایی توانمند و هم‌افزایی میان آن‌ها نصیب مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، محمد سلیمانی در نشست مشترک شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: استان ایلام به دلیل شرایط جغرافیایی همواره آبستن حوادث و سوانح طبیعی است بنابراین ایجاد آمادگی قبل از بحران در ایلام یک ضرورت بنیادین است.

وی با بیان اینکه شناخت و اولویت‌بندی بحران‌ها به‌منظور صرف بهینه منابع و امکانات محدود در برابر بلایای طبیعی ما را در مقابل بحران‌ها کمک می‌کند، به وجود تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: ثمره‌ی همکاری و هم‌افزایی این مجموعه‌های توانمند نصیب مردم می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: همکاری هلال‌احمر با مجموعه‌های دانشگاهی در چارچوب قوانین و مقررات هلال‌احمر و دانشگاه‌ها خواهد بود و در طول سال‌های فعالیت هلال‌احمر در دانشگاه‌ها به‌خوبی مشخص شده است که ما نه رقیب و نه نافی هیچ تشکل و مجموعه‌ای نیستم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مأموریت اصلی ما امدادرسانی و کمک در برابر خطرات است و در استان ایلام در طول سال‌های اخیر بخش عمده‌ای از توان و تجهیزات ما به امداد جاده‌ای و کمک به کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات سوق داده‌شده و پایگاه‌های امداد جاده‌ای ما در این مدت از 1 به یازده افزایش‌یافته است.

وی ضمن درخواست برای افزایش فعالیت کانون‌های دانشجویی گفت: در سال جاری هفت کانون دانشجویی هلال‌احمر استان تجهیز می‌شوند.

در ادامه‌ی این نشست رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاونان فرهنگی دانشگاه‌های ایلام، فرهنگیان، پیام‌نور، آزاد اسلامی واحد ایلام، نماینده بسیج اساتید، رئیس موسسه آموزش عالی باختر، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و نماینده‌ی دانشگاه علوم پزشکی بر مواردی چون شبکه‌سازی از کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی امداد و نجات، کمک‌های اولیه، حضور مؤثر این کانون‌ها در مقابله با مخاطرات زیست‌محیطی، برگزاری مانورهای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های بشردوستانه تأکید کردند.

نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان