شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست دکتر علی اکبری با بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این نشست با حضور دکتر علی اکبری رئیس محترم دانشگاه و دکتررضازاده مشاور و رئیس محترم حوزه ریاست و سرکار خانم پیرزاد نیا، مشاور محترم رئیس در امور بانوان واعضاءبانوان محترم هیأت علمی در سالن جلسات حوزه ی ریاست برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر رضازاده با تقدیر و تشکر از حضور همکاران هیأت علمی که دعوت جلسه را پذیرفته و حضور یافته اند هدف از تشکیل جلسه را گفتگو و تبادل افکار به عنوان روش و مرامی برای رسیدن به اهداف دانشگاه دانست ایشان ضمن اشاره به تصمیم و دغدغه رییس محترم دانشگاه از همان آغاز مدیریت در تعیین مشاور در حوزه بانوان، از پیشنهاد برگزاری این جلسه از سوی خانم دکتر پیرادنیا تشکر نمودو گفتگوی صریح و صادقانه حاضرین را گامی مؤثر و آغازی خوب برای همفکری در انجام بهتر امور قلمداد نمود

در ادامه خانم دکتر پیرزادنیا، مشاور رئیس  دانشگاه در امور بانوان، با تشکر از دکتر علی اکبری و دکتر رضازاده، به همکاران محترم خیر مقدم عرض نمود و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد افزایش چنین نشست هایی در راستای ارتقاء فعالیت های مربوبط به بهبود شرایط بانوان دردانشگاه باشیم.

دکتر پیرزاد نیا با بیان برخی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب خواستار بهبود شرایط و رسیدگی به آنان شد و با توجه به کمرنگ بودن حضور بانوان در نقش های مدیریتی و به تبع آن ایجاد مشکل در ارتقاء ایشان، خواستار اختصاص سهم بیشتر بانوان در این حوزه شد.

سپس هرکدام از بانوان عضو هیأت علمی ،دیدگاه و نظرات خود را بیان نموده و خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت رفاهی، عدم تبعیض جنسیتی در مناسبات اداری ، مسائل آموزشی و غیره و نیز برگزاری بیشتر چنین جلساتی شدند.

دکتر محمد علی‌اکبری: هیچ زبانی نافذ ترو مؤثر تر از زبان بانوان هیأت علمی دانشگاه برای حل مشکل زنان در سطح جامعه وجود ندارد

دکتر محمد علی اکبری، رییس محترم دانشگاه در جمع اعضای هیأت علمی بانوان دانشگاه ایلام بیان نمود:  ما بیش از اداره دانشگاه، وظیفه تدریس و نگراش مقاله داریم و آن ایجاد فرآیندها و رویه های مطلوب و کار آمد است در واقع به جای اینکه فقط به حل مشکل یک عضو هأت علمی، یک دانشجو یا یک کارمند فکر کنیم باید در پی ایجاد فرهنگی کارآمد برای رفع و رجوع مشکلات و رشد جمعی همه ی اعضای خانواده دانشگاه باشیم.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه بنابر همان رسالتی که ما را به هم نزدیک می کند و از ما انتظار می رود که جامعه را به پیش ببریم نیاز ما به شما همکاران محترم نه برای دانشگاه بلکه برای رونق ایلام و اعتلای ایران است افزود: چه کسی می تواند بهتر از ما جریان تبعیض مطرح در جامعه را تغییر دهد. اگر ما این تغییر را صورت ندهیم این تبعیض از میان نخواهد رفت، و این جز با اعتماد به نفس و استفاده صحیح از استعدادهای مان میسر نخواهد شد.

دکتر علی اکبری با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مشکل تبعیض در دانشگا ه و استان را حل نمائیم هیچ زبانی نافذتر ومؤثر تر از زبان اعضای هیأت علمی دانشگاه برای حل مشکل زنان در سطح جامعه وجود ندارد بیان داشت: فلسفه این جلسه این است که بدانیم تعدادمان کم نیست، از جایگاه مناسب برخورداریم و ما می توانیم و این باور و منش ماست. وی سپس اظهار داشتند که این توفیق نصیب دانشگاه ایلام شده که افرادی وجیه، با سواد، مجرب و شایسته را در کنار خود دارد و می تواند همه سرمایه هایش را به عرصه بیاورد.

رییس دانشگاه ایلام که در جمع بانوان محترم هیأت علمی  دانشگاه ایلام سخن می گفت، افزود: همه ما باید تلاش کنیم که در جایگاه واله و شایسته بمانیم و از مواضع خود عقب ننشینیم، تجربه ما از همکاری و مدیریت بانوان مثبت است بنابراین،  این اهتمام را افزون نمائید تا این فرصتی نو برای ساختن بیشتر و بهتر دانشگاه ایجاد کنیم.

دکتر علی اکبری اظهار داشت: اینجانب به نوبه خود قول می دهم این شرایط را هم برای خانم ها و هم آقایان فراهم کنم.با این حال ظرفیت بانوان را در اداره دانشگاه بالاتر از آنچه که هست می دانم و حتی معتقدم بانوان نباید نقش خود را به دانشگاه محدود نمایند، بلکه  بتوانند در شوراهای مختلف استان حضور داشته باشید برای حل مشکلات استان ایده و طرح نو آماده کنند و از این طریق، دانش خود را به بیرون از دانشگاه بیرند و مطمئن باشند که ما در این بخش از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم، در همین راستا می خواهیم بخش های جدیدی در دانشگاه فعال شود که می توان به آغاز فعالیت در بخش ارتباط با صنعت و مرکز رشد اشاره نمود، که امید دارم شاهد حضور مؤثر همکاران در این بخش ها باشیم.

دکتر محمد علی اکبری در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از حضور همه بیان نمود: مطمئن باشید از نظرات شما استفاده می شود، از نظر مدیریت دانشگاه تفاوت شایستگی افراد در قالب جنسیت نمی گنجد و از این نظر میان  خانم ها و آقایان فرقی نیست.

نشست دکتر علي اکبري با بانوان عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام نشست دکتر علي اکبري با بانوان عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام نشست دکتر علي اکبري با بانوان عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام نشست دکتر علي اکبري با بانوان عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام