شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

محفل نورانی انس با قرآن کریم

به گزارش خبر نگار روابط عمومی، محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضورتعدادی از قاریان وحافظان قرآن نیز در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

دراین مراسم معنوی مرادی، قاری خردسال؛ آقای محقق، از پیشکسوتان قرائت قرآن در ایلام و خانم شفیعی، حافظ روشندل قرآن و دانشجوی دانشگاه ایلام به تلاوت آیاتی چند از کلام الله پرداختند.سخنرانان این محفل آقای دکتر محمد علی اکبری، سرپرست محترم دانشگاه و حجت الاسلام هاشمی، معاون نهاد مقام معظم رهبری بودند.

سرپرست دانشگاه ایلام: دانشگاه ایلام یک قطب فرهنگی است

آقای دکتر علی اکبری در سخنانی با خوش آمدگویی به تمام کسانی که کمک کردند تا نیمه ‍‍پنهان و معنوی دانشگاه متجلی شود، گفت: برخی ها تصور می کنند دانشگاه صرفا محل علم آموزی است؛ اما آرمان جامعه چند بعدی دانشگاهی، تربیت عالمان متقی می باشد. 

وی دانشگاه را مکانی برای تربیت دانشمندان، صاحب نظران، محققان و پژوهشگرانی دانست که علم را در آینه دین و ایمان متجلی می کنند و افزود: دانشگاه ایلام یک قطب فرهنگی است؛ زیرا 56 جمع فرهنگی- علمی- دانشجویی در قالب 3 تشکل، 9 کانون فرهنگی- هنری، 5 کانون مذهبی و 39 انجمن علمی با تولید 24 نشریه دانشجویی در دانشگاه ایلام مشغول به فعالیت و تولید فرهنگ هستند.

سرپرست محترم دانشگاه ایلام با بیان اینکه کانون قران و عترت به عنوان مجری برگزاری مسابقات قرآن سراسر کشور یکی از کانون های برجسته آموزش عالی است، تصریح کرد: از برکت قرآن هشت نفر از دانشجویان این مرکز آموزش عالی با عبور ار منطقه استانی مسابقات قرآن کریم توانسته اند به مرحله منطقه ای راه یابند وامیدواریم که به مرحله کشوری نیز ارتقا یابند.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه: خاصیت قرآن این است که دنیا را با آخرتُ، سعادت را با تلاشُ و بصیرت را با دشمن شناسی گره میزند

 در بخشی دیگر از این محفل نورانی حجت الاسلام هاشمی،با اشاره به آیه  «لارطب و لایابس الا فی کتاب مبین» تصریح کرد: این آیه گواه می دهد که ما هرچه از سیاست، زندگی اجتماعی، زندگی فردی، اقتصاد، فرهنگ و غیره بخواهیم در قرآن وجود دارد، اما مسلمانان در سده اخیر با گرایش به توطئه مکاران عالم مبنی بر دور ساختن پیروان دین اسلام از قرائت قرآن و عمل به مضامین آن از کتاب آسمانیشان فاصله گرفتند، لذا جنگ هایی که در جغرافیای اسلامی در راستای حذف فیزیکی، حیثیتی و اعتباری رقم می خورد توسط خود مسلمانان انجام می شود.

 وی یمن را مصداق آیه « لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا » اعلام کرد و بیان داشت: همان سازمان ها و کشورهایی هایی که در بروز کوچک ترین مسائل، فریادشان گوش دنیا را کر می کند، نزدیک به ?? روز است که هیچ ندایی برای آزادی یمن سر نمی دهند و در همین حادثه است که اسلحه خانه هایشان فعال و تسلیحات جدیدشان امتحان می شوند.

 معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه آن ها برای آقایی ظالمانه بر جهان از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند، افزود: سعی کردند که بیداری اسلامی را به بیزاری تبدیل کنند، اگر مسلمانان با قرآن آشنا بودند این بلا به جانشان نمی افتاد، روایت است که در آخرت قرآن های محجوری که بر سر تاقچه ها بر گرد و غبار فراموشی سپرده شده اند لب به گلایه می گشایند.

 حجت الاسلام هاشمی گفت: خاصیت قرآن این است که دنیا را با آخرتُ، سعادت را با تلاشُ و بصیرت را با دشمن شناسی گره میزند تا اجازه ندهد کشورهای اسلامی در دام خدعه های دشمن  افتند، هر جا که مسلمانان به حداقل های قرآن توجه کنند پیروز خواهند شد؛ نمونه های این مطلب را می توان در ایران، لبنان و فلسطین دید، اگر ما به قرآن برگردیم شکست ناپذیر خواهیم بود.

محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم محفل نوراني انس با قرآن کريم