شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام در ایسنا

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: شورای صنفی دانشگاه که سال‌های گذشته منحل شده است در آغاز سال تحصیلی آینده تشکیل خواهد شد.

دکتر «عبدالعلی کرمشاهی» با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: هم‌اکنون 10 خوابگاه دانشجویی پذیرای 1 هزار و 850 نفر دانشجوی روزانه و 300 نفر دانشجوی شبانه‌‌ی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه معاونت دانشجویی دانشگاه بر وضعیت خوابگاه‌ها نظارت کامل دارد و هیچ خوابگاهی بدون سرپرست نیست، تصریح کرد: مشکلات احتمالی خوابگاه‌ها بلافاصله توسط سرپرستان منتقل می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام برگزاری مسابقات ورزشی بین خوابگاهی با تکیه بر ورزش‌های بومی محلی، مسابقه آشپزی و برگزاری جشن دانشجویی با اجرای خود دانشجویان را از جمله برنامه‌های هفته خوابگاه‌ها در دانشگاه ایلام عنوان کرد.

کرمشاهی نقش مرکز مشاوره در آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان خوابگاهی را مهم عنوان و تصریح کرد: از مشاوران متخصص استان برای مشورت دادن به دانشجویان در مشکلات احتمالی بهره‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویانی که نیاز به مشاوره داشته باشند توسط سرپرستان شناسایی و به مرکزمشاوره معرفی و در صورت نتیجه بخش نبودن به مراکز تخصصی‌تر معرفی می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام تربیت‌بدنی را بخش مهم دیگر زیرمجموعه‌ی این معاونت عنوان و تصریح کرد: در فعالیت‌های ورزشی علاوه بر بخشنامه‌ها به ورزش‌های بومی- محلی توجه می‌شود.

کرمشاهی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه ایلام شورای صنفی دانشجویان ندارد؟ اظهار کرد: شورای صنفی دانشگاه 5 سال گذشته منحل شد و سال قبل در صدد تشکیل آن بودیم که بر اساس بخشنامه منتظر بخشنامه جدید ماندیم که هنوز ابلاغ نشده است اما در سال تحصیلی آینده حتما این شورا تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت شوراهای خوابگاهی مطالبات صنفی داننشجویان را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: هم‌اکنون نمایندگان دانشجویان بر طبخ غذا نظارت دارند.

معاون دانشجويي دانشگاه ايلام در ايسنا