شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کسب رتبه های برترکارشناسی ارشد

درگفتگوی خبرنگار روابط عمومی با آقای دکتر مجید میراب بالو، استاد مشاور انجمن علمی گیاه پزشکی دانشگاه ایلام ، در معرفی رشته گیاه پزشکی، گفت: گیاه پزشکی و گیاه پزشکان امروزه مسئولیت سنگین امنیت  غذائی بیش از هفتاد میلیون ایرانی را بر عهده دارند. دانش گیاه پزشکی که در ایران تا چندی پیش با نام دفع آفات شناخته می شد، یکی از شاخه های جدید وپراهمیت کشاورزی می باشد.

وی افزود: دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام در سال  1390 اقدام به جذب دانشجو دررشته گیاه پزشکی دردوره کارشناسی نمود که امسال بعد از گذشت چهار سال. اولین ورودی های رشته گیاه پزشکی دانشگاه ایلام فارغ التحصیل شدند.

استاد مشاور انجمن علمی گیاه پزشکی دانشگاه ایلام اظهار داشت: این رشته در دوره کارشناسی ارشد به دو گرایش بیماری شناسی گیاهی و حشره شناسی کشاورزی تفکیک می شود که دانشجویان دانشگاه ایلام توانستند به رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد و به تبع فرصت قبولی در دانشگاه های مطرح کشور را در این رشته به دست آورند.

وی کسب رتبه های برتر، را موفقیتی بزرگ برای دانشگاه ایلام برشمرد و بیان کرد: وجود چنین فرهیختگانی در دانشگاه ایلام، نشان از کیفیت بالای آموزش و ظرفیت بی نظیر دانشگاه و تلاش وپشتکار دانشجویان این مرکز آموزش عالی دانست.

دکتر میراب بالو با بیان اینکه دانشگاه ایلام بارها ثابت کرده است که در زمینه های مختلف حرف برای گفتن دارد، خاطر نشان کرد:تربیت متخصصین جهت تدریس ، تحقیق، برنامه ریزی و هدایت امور اجرائی در زمینه های مختلف بیماری شناسی گیاهی وحشره شناسی کشاورزی از اهداف تشکیل این رشته هاست.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که آفات و عوامل بیماری زای گیاهی در از بین بردن محصولات کشاورزی داشته و خسارتی که سالیانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی به این محصولات وارد می آورند لزوم تربیت افرادی که بتوانند در این رشته تخصص لازم را کسب نموده مسئولیت امور مختلف آموزشی ،تحقیقاتی و اجرائی را در زمینه های شناسائی و مبارزه با آفات بیماری زای گیاهی بعهده بگیرند کاملا” ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی افزود: اهمیت این رشته برای تربیت متخصصین حشره شناسی کشاورزی وبیماری شناسی گیاهی به منظور رسیدن به خود کفائی در محصولات کشاورزی مشخص می گردد.

دکتر میراب بالو با آرزوی موفقیت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته، اسامی قبول شدگان برتر در آزمون کارشناسی ارشد را به شرح زیر اعلام کرد:
گرایش حشره شناسی کشاورزی: امین نوابی (رتبه 14)، زینب باقری (رتبه 22)، بهزاد میری (رتبه 25)، زهرا جلیلیان (رتبه 58)، حمید ویسی (رتبه 77)، علی حمید، مریم مردانی مدیسه.
گرایش بیماری شناسی گیاهی: سجاد آسترکی (رتبه 12)، طیبه شیرزادی، شکوفه رشیدی، طیبه علیمرادی.

 

کسب رتبه هاي برترکارشناسي ارشد