شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

خسارت یک میلیاردی سیل به دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام، گفت: با برآورد صورت گرفته از میزان خسارات وارد شده به زیرساخت های دانشگاه، میزان آن یک میلیارد تومان اعلام شده است.

 به گزارش خبرنگار روابط عمومی،"محمد علی اکبری" رئیس دانشگاه ایلام، در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، از خسارت یک میلیاردی سیل به دانشگاه ایلام خبر داد.

وی به تخریب آسفالت ها، دیوارها، مسیل ها، و سیستم آبرسانی دانشگاه اشاره و اظهار کرد: در سیلی که به وقوع پیوست اکثر کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه دچار آبگرفتگی شد و مزارعی که متعلق به دانشگاه ایلام بود با آسیب های جدی مواجه شد.

وی با اشاره به آسیب جدی که به خط لوله آبرسانی دانشگاه وارد شده، بیان داشت: این خرابی لوله و اتصالات با توجه به اینکه در مسیر سیلاب قرار داشت هزینه بسیار سنگینی را بر دانشگاه متحمل ساخت.و بدلیل قطعی آب و در راستای تآمین آب شرب دانشگاه، تعداد زیادی آب معدنی در سطح دانشگاه توزیع شد.

رئیس دانشگاه ایلام، تأکیدکرد: مدیریت این اتفاق از سوی دانشگاه ایلام به درستی هدایت شد و تمام تلاش خود را بکاربستیم که بدون اتکا به مدیریت استانی و در راستای همکاری و همراهی با آنان در جهت رفع مشکلات دانشگاه اقدام نماییم.

علی اکبری با بیان آب گرفتگی وسیعی که در زمین چمن دانشگاه به وقوع پیوست، افزود: برای مهار این آب گرفتگی کانال هایی را هم در بالا دست و هم در کنار زمین چمن حفر شد تا از خسارات بعدی آن جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه ایلام به حضور دکتررخشانی مهر مدیر طرح های عمرانی وزارت علوم در این مرکز آموزش عالی اشاره و تصریح کرد: عملکرد دانشگاه ایلام و اقدامات صورت گرفته آن در زمینه عمرانی، وهمچنین میزان خسارات ناشی از سیل در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

وی ثمره این حضور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: این بازدید باعث شد فعالیت های توسعه ای دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته و تلاش شود پروژه های عمرانی دانشگاه هرچه زودتر به بهره برداری برسند.

علی اکبری اظهار داشت: بطور قطع تزریق اعتبار در راستای تکمیل پروژه هایی  چون استخر دانشگاه، دانشکده کشاورزی، و کلنگ زنی دانشکده علوم پایه صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام، اضافه کرد: پروژه کلنگ زنی دانشکده علوم پایه و بهره برداری از استخر دانشگاه در آینده نزدیک انجام می شود. 

خسارت يک ميلياردي سيل به دانشگاه ايلام