شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه ایلام

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه ایلام با حضور مسئولین استانی ، اعضاء هیأت علمی ، دانشجویان، سازمان دامپزشکی و کارکنان در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید.

 دکتر محمدعلی اکبری:

برای اعتلا و تجلی باورهای علمی جامعه تلاش کنیم

 دکتر محمدعلی اکبری رئیس دانشگاه ایلام،  با تبریک روز ملی دامپزشکی و با اشاره به این نکته که مجموعه ی دامپزشکی یکی از قدیمی ترین واحدهای دانشگاه است، اظهار داشت: وظیفه ی دانشگاه این است که برای توسعه استان تمام توان خود را بکارگیرد و برای این مهم باید رابطه ی دانشگاه و جامعه تقویت شود.

وی افزود: بنده با اینکه در این مورد تخصصی ندارم اما ابراز نگرانی میکنم از اینکه در استان ایلام در حوزه ی دامپزشکی عرف بر علم غلبه کرده است.

دکتر علی اکبری به اوضاع نامناسب ورودی های شهر ایلام از طرف بخش شباب و روستای مهدی آباد اشاره و اظهارداشت: اوضاع خارج از عرف و نگران کننده این ورودی ها به هیچ وجه زیبنده ی استان نیست رئیس دانشگاه ایلام، ورود دانشگاه به این مقوله را ضروری دانست و گفت: همه باید برای اعتلا و تجلی باورهای علمی جامعه بکوشیم.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی جامعه مدیون زحمات دامپزشکان است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم و با همکاری و همراهی هم اداره ی جامعه را ازحالت عرفی خارج کرده و مسیر ورود از جامعه ی سنتی به جامعه ی صنعتی را به درستی هموار کنیم.

رییس دانشگاه ایلام،  در پایان با ابرازامیدواری ازحضور مجموعه ای دانشمند و متخصص در حوزه ی دامپزشکی در دانشگاه ایلام، گفت: توسعه ی رشته های دامپزشکی و توسعه ی دانشکده ی پبرا دامپزشکی از برنامه های اصلی دانشگاه است.

دکتر حشمت‌اله عسکری:

 دامپزشکی ضامن سلامت سفره‌های مردم در یک جامعه است.

 دکتر حشمت‌اله عسکری معاون توسعه امور اقتصادی استاندار ایلام در مراسم روز ملی دامپزشکی در دانشگاه ایلام اظهار داشت: دامپزشکی تضمین کننده سلامت سفره‌‎ شهروندان یک جامعه است.

وی با بیان اینکه تحولات علم دامپزشکی بر کشی پوشیده نیست افزود: بنیان دانشگاه ایلام در اولین روزهای شکل‌گیری با راه‌اندازی آموزشکده دامپزشکی بنا نهاده شد و دامپزشکی امروز توانسته تضمین کننده سرمایه فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های مرغداری، گاوداری و استخرهای پرورش ماهی باشد.

معاون توسعه امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: سفرهای رنگارنگ ما که خانواده‌ها بر سر آن می‌نشینند سلامت آن توسط فعالان عرصع دامپزشکی تامین می‌شود و باید گفت که سالم‌ترین، جوان‌ترین و کیفی‌ترین دستگاه اجرایی در استان دامپزشکی است و همواره جزء دستگاه‌های برتر استان معرفی شده است.

دکتر عسکری انتظارات عموم مردم از این دستگاه پر تلاش را بسیار بالا دانست و گفت: انتظار داریم که مصادیق نقض استانداردهای عرضه گوشت قرمز در روستای «مهدی‌آباد» و شهر «شباب» برطرف شود و با اشاره به اینکه در عامه مردم تصور بر این است که تنها وظیفه دامپزشکی درمان بیماری‌های دامی است خاطر نشان کرد: ارتقاء نگاه عمومی جامعه از دامپزشکی باید در اولویت قرار گیرد و البته نباید فراموش کرد که این دستگاه در اجرای واگذاری بخشی از وظایف خود به بخش خصوصی به خوبی عمل کرده است.

 معاون توسعه امور اقتصادی استاندار ایلام به خلاء موجود در برخورد با واحدهای غیر استاندارد عرضه گوشت قرمز در برخی از نقاط استان اشاره و بیان کرد: هنوز به صورت دقیق متولی این کار مشخص نشده ولی اگر دامپزشکی ضابط قضایی داشته باشد بسیاری از مشکلات این بخش مرتفع خواهد شد.عسگری در پایان به کم شدن فاصله بین صنعت و دانشگاه اشاره و اظهار کرد: فعال سازی دفاتر ارتباط دانشگاه و صنعت می‌تواند برخی از خلاء‌های موجود را بر طرف کند.

 دیگر سخنرانان این مراسم دکتر وهاب پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام و دکتر بهروز یاسمی  بودند.