شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر فرهادی : وظیفه ما فراهم آوردن فضای علمی پویا و امن برای نخبگان است

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با تاکید بر اینکه نخبگان یک جامعه،  رهبران اصلی فکری و علمی آن جامعه محسوب می شوند گفت : جامعه پیشرو و توسعه یافته ، نخبگان خود را به رسمیت می شناسد و امکان ظهور و بروز توانمندی های آنان را فراهم می آورد.
به گزارش روابط عمومی ، دکتر محمد فرهادی،  وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری که در نهمین همایش ملی نخبگان سخن می گفت ، افزود : نظام جمهوری اسلامی بر پایه آگاهی، تعقل و تدبر شکل گرفته است و ایجاد یک محیط با نشاط و با انگیزه در بستری از ارزش های اخلاقی و انسانی می تواند زمینه های رشد انسان های خلاق و نو آور را فراهم کند.
وزیر علوم با تاکید بر این نکته که مدیریت استعدادها در عین اهمیت و ارزشمندی ، دشوار و زمان بر است گفت : وظیفه ما شناسایی عوامل و آفات مهاجرت نخبگان و ایجاد فضای علمی پویا و امن برای آنان است.
وزیر علوم در ادامه اظهار داشت : در سال های اخیر با فعال شدن حوزه های استعدادهای درخشان در دانشگاه ها ، امکان شناسایی نیروهای مستعد فراهم شده و بنیاد ملی نخبگان کمک های موثری در این زمینه انجام داده است .
دکتر فرهادی بحث اولویت نخبگان در جذب اعضای هیئت علمی را در ارتقای کیفیت آموزشی مهم ارزیابی و از اینکه دانشگاه های ایران در جدیدترین رتبه بندی های جهان از نظر علم و ارتباط با صنعت رتبه عالی را به دست آورده اند ابراز خوشحالی کرد.

دکتر فرهادي : وظيفه ما فراهم آوردن فضاي علمي پويا و امن براي نخبگان است