شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنرانی علمی دانشجوی دانشگاه کپنهاگ دانمارک

به گزارش روابط عمومی، بنا به دعوت گروه فیزیک خانم عذرا بهادری دانشجوی دکتری رشته بیو فیزیک دانشگاه کپنهاگ دانمارک در دانشگاه ایلام سخنرانی نمود.

خانم بهادری در سخنانی  با عنوان "اهمیت انکار ناپذیر بیوفوتنیک در نانوپزشکی"بیان داشت: تلاش بر این بود که آخرین دست آوردهای روز دنیا در زمینه کاربرد بیوفیزیک و بیوفوتونیک در پزشکی نوین به استحضار اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام رسانده شود.

وی افزود:امروزه در دنیای علم شاهد پیشرفت هرچه بیشتر مطالعات بین رشته ای و چند رشته ای هستیم. در این گونه تحقیقات، آخرین دستاورد های شاخه های مختلف علم به اشتراک گذاشته میشود تا به کمک آن راه حل های نوینی برای حل مشکلات بشر به دست آید. علوم پایه نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا میکنند. در واقع زمینه لازم برای تبدیل علم به تکنولوژی از نتایج به دست آمده در آزمایشگاه های علوم پایه فراهم می گردد که نتیجه آن کشف روش های جدید در جهت حل مشکلات زندگی روزمره می باشد.

خانم بهادری گفت: به طور ویژه بر نقش مهمی که ترکیب دو علم فیزیک و زیست شناسی در ابداع روش های نوین در علم پزشکی گذاشته است تاکید شد و تلاش گردید تا دانشجویان از اهمیت انجام تحقیقات بین رشته ای آگاه گردند و انگیزه لازم در زمینه انجام چنین تحقیقاتی در آنها ایجاد گردد.  به عنوان مثال، اشاره گردید که نقش علم فیزیک در جایگزین کردن روش های درمانی پزشکی سنتی با روش های نوین درمانی که اصطلاحا به "نانوپزشکی" مشهورند میتواند بسیار پررنگ باشد. و به این ترتیب میتوان روش های درمانی را که در پزشکی سنتی به صورت عمومی تمام بدن را تحت تاثیر اثرات جانبی خود قرار میدهند، با روش های درمانی هدفمند که در آنها تنها سلول بیمار هدف عملیات درمانی قرار میگیرد جایگزین نمود. این مسئله از نظر ارتقای کیفیت درمان در علم پزشکی بسیار حائز اهمیت است و انقلاب بزرگی در پزشکی نوین محسوب میگردد.

امید که چنین تلاشی در جهت به اشتراک گذاری بخشی از دانشِ بیوفیزیک دانشگاه کپنهاگ با استاتید و دانشجویان دانشگاه ایلام، زمینه را برای بنیان نهادن چنین شاخه های نوین علمی در ایران عزیز فراهم آورد و در آینده نزدیک شاهد پایه ریزی و پیشرفت دانش های بین رشته ای در کشور عزیزمان ایران باشیم.

سخنراني علمي دانشجوي دانشگاه کپنهاگ دانمارک سخنراني علمي دانشجوي دانشگاه کپنهاگ دانمارک سخنراني علمي دانشجوي دانشگاه کپنهاگ دانمارک